Ruszyła nowa kampania edukacyjna promująca Zero Waste - W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz!

Ruszyła nowa kampania edukacyjna promująca Zero Waste - W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz!

Według Badań Polskiego Uniwersytetu Ekonomicznego i Federacji Polskich Banków Żywności co roku w naszym kraju w przeciętnym domowym koszu ląduje jedzenie o wartości nawet 2,5 tys. złotych. To kwota, za którą można by zakupić np. lodówkę, telewizor czy dobry ekspres do kawy. Jak w takim razie marnować mniej jedzenia i tym samym zachować przynajmniej część tej sumy w kieszeni? Z odpowiedzią przychodzi ALDI w swojej najnowszej kampanii edukacyjnej. Jest to część szerszych działań sieci w zakresie zero waste.

 

 

W Polsce skala marnowania żywności przekłada się na niemal 5 milionów ton jedzenia, która trafia do śmietników. Według cytowanych powyżej badań w przypadku gospodarstw domowych głównym powodem takiej sytuacji jest zapominanie o produktach. Taka przyczyna dotyczy aż 52% przypadków. Na drugim miejscu znajduje się przygotowywanie zbyt dużych porcji, a na kolejnych – kupowanie zbyt wielu produktów i robienie zakupów bez listy. Oznacza to, że w wielu przypadkach marnowania można uniknąć poprzez racjonalne zarządzanie zapasami i przemyślane zakupy. O tym, jak to zrobić, klientom ALDI przypominają m.in. proste porady umieszczone w sklepach.

 

Ruszyła nowa kampania edukacyjna promująca Zero Waste - W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz!

 

Czytaj również: Otwarcie kolejnej restauracji Popeyes w Warszawie

 

Liczne wskazówki m.in. na temat tego, jak w kreatywny sposób możemy wykorzystać resztki jedzenia oraz jak poprawić planowanie zakupów i przechowywanie żywności znajdziemy też na stronie internetowej ALDI w specjalnej zakładce. Dowiemy się z niej np. jak przechowywać warzywa i owoce, by dłużej cieszyć się ich świeżością, jak zadbać o odpowiednie ułożenie zakupów w koszyków czy do czego wykorzystać… fusy z kawy i pestki wiśni. Sieć wspiera racjonalne planowanie zakupów również poprzez swoją politykę promocji zawsze od pierwszej sztuki, dzięki czemu klienci nie są zachęcani do robienia zapasów ponad miarę, by móc skorzystać z niższej ceny.

 

 – Zrozumienie wpływu naszych działań to klucz do przyszłości. Kampania „W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz” jest inspiracją dla naszych klientów, pracowników, ale również innych przedsiębiorstw, aby podejmować kroki w kierunku zrównoważonej przyszłości. Razem możemy osiągnąć znacząco zmiany – mówi Daria Kołodziej, menadżerka ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w ALDI. – W ALDI nie tylko zachęcamy do niemarnowania, ale również podejmujemy realne działania edukacyjne i informacyjne, promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi i odpowiedzialne postawy konsumenckie. Bo przecież kto nie marnuje, ten zyskuje – podkreśla.

 

Ruszyła nowa kampania edukacyjna promująca Zero Waste - W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz!

 

Czytaj również: Rosnące koszty pogrzebowe zwiększyły popularność i wzrost liczby kremacji

 

Kampania „W ALDI zyskujesz, gdy nie marnujesz” stanowi część szerszych działań sieci nastawionych na propagowanie niemarnowania żywności i realizację idei zero-waste. Od wielu lat z powodzeniem ALDI prowadzi m.in. „Misję Opakowaniową”, zgodnie z którą stosuje skrzynki wielorazowego użytku, wykorzystuje surowce z recyklingu, redukuje zużycie plastiku lub zmniejsza jego wagę tam, gdzie całkowita rezygnacja z tego surowca nie jest możliwa. Sieć stawia również na optymalizację gospodarki odpadami oraz aktywnie współpracuje z organizacjami charytatywnymi w zakresie przekazywania żywności. Jako grupa przedsiębiorstw ALDI Nord dba o obniżenie emisji gazów cieplarnianych i inwestycje w rozwiązania energooszczędne i ekologiczne oświetlenie LED.

2023-11-15
Źródło: PRart Media / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19320 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 150

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >