Rynek nieruchomości handlowych

Rynek nieruchomości handlowych

Wysoka aktywność budowlana na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Łącznie, w budowie jest obecnie ok. 794 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego 720 000 mkw. przypada na centra handlowe. Małe miasta sięgają po nowe projekty i konsekwentnie rozszerzają swoją ofertę.

 

 

 – Eksperci z międzynarodowej firmy doradczej JLL podsumowali sytuację na polskim rynku nieruchomości handlowych na koniec II kw. 2014 r. oraz opracowali prognozy rozwoju na nadchodzące miesiące.Nowa podaż i powierzchnia w budowieŁącznie w I półroczu 2014 na rynek trafiły 252 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego ok. 205 000 mkw. przypadło na centra handlowe. Największym centrum handlowym ukończonym w okresie od stycznia do końca czerwca było Atrium Felicity w Lublinie (73 000 mkw. GLA).

 

 


Czytaj również: Rośnie popyt na własne "M"

 

 

W samym II kw. rynek wzbogacił się o ok. 88 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego prawie 64 000 mkw. zostało oddane do użytku w ramach trzech nowych centrów handlowych i jednej rozbudowy, a 24 000 mkw. w dwóch parkach handlowych i dwóch wolnostojących magazynach handlowych (DIY i hipermarket). W II kw. 2014 r. otwarto takie centra handlowe jak: Galeria Bursztynowa w Ostrołęce (27 000 mkw. GLA), marcredo Center w Kutnie (16 000 mkw. GLA) oraz Pogodne Centrum w Oleśnicy (7 700 mkw.), a o 13 000 mkw. zostało rozbudowane Gemini Park w Bielsku – Białej.

 

 

Czytaj również: Duże zainteresowanie mieszkaniami do remontu na rynku wtórnym

 

 

Inne nowopowstałe w II kw. obiekty to: dwa parki handlowe Karuzela Park w Lublińcu i Turku, jeden wolnostojący sklep budowlany Bricoman w Jaworznie (8 100 mkw.) oraz hipermarket E.Leclerc w Szczecinie (5 000 mkw.). Za wyjątkiem Szczecina nowe obiekty handlowe w II kw. przypadły na miasta poniżej 100 000 mieszkańców. Na koniec I półrocza 2014 r., całkowita podaż obiektów handlowych w Polsce wyniosła 12,1 mln mkw. GLA, z czego centra handlowe stanowią 8,7 mln mkw., parki handlowe - 1,3 mln mkw., wolnostojące magazyny handlowe - 1,9 mln mkw., a centra wyprzedażowe - 163 000 mkw. Wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu centrów handlowych w Polsce osiągnął 226 mkw. na 1 000 mieszkańców (powyżej średniej europejskiej 191 mkw., ale poniżej średniej dla krajów zachodnioeuropejskich – 255 mkw.)Istniejąca i realizowana podaż w podziale na formaty




2014-07-24
Źródło: jll / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 317

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >