
Rynek nieruchomości handlowych
Wysoka aktywność budowlana na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Łącznie, w budowie jest obecnie ok. 794 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego 720 000 mkw. przypada na centra handlowe. Małe miasta sięgają po nowe projekty i konsekwentnie rozszerzają swoją ofertę.
– Eksperci z międzynarodowej firmy doradczej JLL podsumowali sytuację na polskim rynku nieruchomości handlowych na koniec II kw. 2014 r. oraz opracowali prognozy rozwoju na nadchodzące miesiące.Nowa podaż i powierzchnia w budowieŁącznie w I półroczu 2014 na rynek trafiły 252 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego ok. 205 000 mkw. przypadło na centra handlowe. Największym centrum handlowym ukończonym w okresie od stycznia do końca czerwca było Atrium Felicity w Lublinie (73 000 mkw. GLA).
Czytaj również: Rośnie popyt na własne "M"
W samym II kw. rynek wzbogacił się o ok. 88 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego prawie 64 000 mkw. zostało oddane do użytku w ramach trzech nowych centrów handlowych i jednej rozbudowy, a 24 000 mkw. w dwóch parkach handlowych i dwóch wolnostojących magazynach handlowych (DIY i hipermarket). W II kw. 2014 r. otwarto takie centra handlowe jak: Galeria Bursztynowa w Ostrołęce (27 000 mkw. GLA), marcredo Center w Kutnie (16 000 mkw. GLA) oraz Pogodne Centrum w Oleśnicy (7 700 mkw.), a o 13 000 mkw. zostało rozbudowane Gemini Park w Bielsku – Białej.
Czytaj również: Duże zainteresowanie mieszkaniami do remontu na rynku wtórnym
Inne nowopowstałe w II kw. obiekty to: dwa parki handlowe Karuzela Park w Lublińcu i Turku, jeden wolnostojący sklep budowlany Bricoman w Jaworznie (8 100 mkw.) oraz hipermarket E.Leclerc w Szczecinie (5 000 mkw.). Za wyjątkiem Szczecina nowe obiekty handlowe w II kw. przypadły na miasta poniżej 100 000 mieszkańców. Na koniec I półrocza 2014 r., całkowita podaż obiektów handlowych w Polsce wyniosła 12,1 mln mkw. GLA, z czego centra handlowe stanowią 8,7 mln mkw., parki handlowe - 1,3 mln mkw., wolnostojące magazyny handlowe - 1,9 mln mkw., a centra wyprzedażowe - 163 000 mkw. Wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu centrów handlowych w Polsce osiągnął 226 mkw. na 1 000 mieszkańców (powyżej średniej europejskiej 191 mkw., ale poniżej średniej dla krajów zachodnioeuropejskich – 255 mkw.)Istniejąca i realizowana podaż w podziale na formaty
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Flagi reklamowe Liczba postów: 3 Grupa: Trudne tema... A mnie czeka właśnie porównanie dibondu z innymi materiałami - ponieważ niedługo chciałabym też dla siebie wyprodukować artykuły reklamowe i chcę mieć p...
- Reklama firmy Liczba postów: 483 Grupa: Trudne tema... reklama
- Uniwersalna i oryginalna dieta Liczba postów: 496 Grupa: Trudne tema... Szukając zdrowych alternatyw dla słodkich przekąsek, krem z orzechów laskowych może być świetną opcją. W porównaniu do tradycyjnych słodyczy, zawiera mniej cukr...
- Kontener magazynowy- warto? Liczba postów: 55 Grupa: Trudne tema... Jeśli rozmawiamy o halach produkcyjnych i magazynach, to zerknijcie na https://commercecon.pl – oni zajmują się kompleksową budową takich obiektów, od projektu...
- Rząd zapowiada wsparcie dla polskich firm Liczba postów: 3 Grupa: Aktualności Descoperă senzația jocurilor clasice de păcănele cu https://www.favbet.ro/ro/casino/show-gam e/amusnet-interactive/40-burning-hot/! Creat de Amusnet Interactive,...