Sejf na straży porządku w biurze

Sejf na straży porządku w biurze

Każda firma, niezależnie od branży, w jakiej funkcjonuje, musi borykać się z problemem produkowania i przechowywania wielu bardzo istotnych dokumentów. Mogą to być umowy, faktury, dokumenty kadrowe, projekty, prezentacje i inne ważne informacje, które zazwyczaj trzymane są w szafkach, na półkach czy w teczkach.

 

Niektóre z nich nie są potrzebne na co dzień, inne powinniśmy mieć zawsze pod ręką. Warto wcześniej zadbać o wydzielenie miejsca, gdzie w łatwy sposób można będzie przechowywać dokumenty o największej wartości, ale też te, które przydają się najczęściej i których znalezienie w stosie innych zawsze bywa czasochłonne. Z pomocą przychodzi sejf, który pozwala utrzymać porządek i w jednym miejscu zgromadzić wszystko, czego potrzebujemy.

 

Przepisy prawne nakładają na przedsiębiorców konieczność tworzenia i przechowywania licznych dokumentów księgowych, podatkowych, kadrowych, umów z kontrahentami i klientami, regulaminów, rachunków, ofert etc. W efekcie każda firma boryka się z problemem odpowiedniego zabezpieczenia często nadmiernej liczby druków. Niektóre mogą latami leżeć nieprzydatne w firmowych teczkach, inne powinniśmy móc w każdej chwili zlokalizować i wykorzystać, na przykład w trakcie kontroli lub negocjacji z klientami. Sprawny obieg oraz archiwizacja dokumentów, oparta o proste procedury, pomoże przede wszystkim zaoszczędzić bardzo cenny dla przedsiębiorców czas.

 

 

Czytaj również: Czym zasłonić okna w pomieszczeniu biurowym?

 

Oprócz pomocy w utrzymywaniu porządku w papierach, sejf spełnia oczywiście funkcje ochronne, które są jedną z podstawowych reguł prowadzenia biznesu. Utrata dokumentacji w wyniku zniszczenia, uszkodzenia, zalania, pożaru albo kradzieży może mieć bowiem dotkliwe konsekwencje wizerunkowe, a nawet prawne.  

 

Przy przechowywaniu dużej liczby dokumentów zgromadzonych w segregatorach albo cennego sprzętu elektronicznego sprawdzą się szafy z blachy stalowej, cechujące się wysoką  odpornością na włamanie. Posiadają one półki o regulowanej wysokości zawieszenia, które umożliwiają dostosowanie wnętrza do indywidualnych potrzeb, zaś wyposażenie dodatkowe w postaci zamykanej skrytki przyda się, gdy dostęp do szafy ma więcej niż jedna osoba.

Do wyboru mamy szafy na dokumenty klasy A, B i C, przystosowane do przechowywania dokumentów poufnych, tajnych i ściśle tajnych według Zarządzenia MON nr 46 i 57 MON z grudnia 2011r, a także szafy na dokumenty SD, umożliwiające kompleksowe przechowywanie dokumentów i materiałów niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” (klasa S1) i „ściśle tajne” (klasa S2 i 0).

 

Szafy biurowe w klasie A posiadają wzmocnioną konstrukcję korpusu i drzwi, zbudowaną ze stali o podwyższonej wytrzymałości na atak, zaś dzięki eleganckiemu wzornictwu pasują do wnętrza każdego pomieszczenia. Wszystkie modele wyposażone są w atestowane zamki kluczowe, szyfrowe bądź elektroniczne. Użytkownicy mogą także wybrać prostą szafę bezklasową.

 

W dobie cyfryzacji wiele dokumentów przybiera formę elektroniczną, w szczególny sposób należy więc chronić komputery oraz inne nośniki danych. W firmach zajmujących się tworzeniem unikalnych kodów, agencjach marketingowych czy biurach projektowych, kradzież laptopa lub dysku twardego oznacza utratę cennego, często niepowtarzalnego know-how. Do ochrony sprzętu możemy wykorzystać szafy albo rozwiązanie stworzone
z myślą o zabezpieczeniu urządzeń przenośnych, takie jak sejfy Koliber klasy S1 w wersji Laptop. W zależności od modelu i pojemności można przechowywać w nich notebooka, urządzenia multimedialne, a dodatkowo także segregatory z dokumentami.

 

Biura często sięgają też po rozwiązanie, jakim są sejfy wrzutowe, sprawdzające się szczególnie tam, gdzie niezbędny jest stały kontakt z klientem i gdzie występuje konieczność deponowania gotówki bądź dokumentów. W zależności od modelu oraz preferencji klienta, otwór wrzutowy może znajdować się u góry lub z boku urządzenia. Można także wybrać opcję z szufladą wrzutową.

 

 

Czytaj również: Synonim designu i funkcjonalności w biurze

 

Na wyposażeniu prywatnych gabinetów powinny znaleźć się dostępne w zróżnicowanych rozmiarach sejfy SL. W zależności od pojemności i modelu, wyposażone są one w półki z regulacją wysokości zawieszenia, co pozwala na dostosowanie wnętrza do indywidualnych potrzeb. Urządzenia te są wysoce odporne na sforsowanie dzięki rozbudowanej konstrukcji drzwi i korpusu, wykonanej z najwyższej jakości blachy. Sejfy zostały wyposażone w rozbudowany system ryglujący - poziomy i pionowy, a konstrukcja rygla stałego dodatkowo uniemożliwia wyrwanie drzwi nawet po odcięciu lub zniszczeniu zawiasów.

 

Alternatywą są kasy pancerne KP, charakteryzujące się wyższą klasą odporności, a tym samym umożliwiające przechowywanie cenniejszych przedmiotów. Ich wielowarstwowa konstrukcja wypełniona jest specjalnym kompozytem, a dzięki swojej niezawodności zyskały m.in. zaufanie banków i instytucji publicznych. Zarówno sejfy SL, jak i kasy KP mogą zostać wyposażone w indywidualnie zamykaną skrytkę, czujniki alarmowe (wstrząsowe, położenia rygli i drzwi), a także opóźnienie czasowe otwarcia i cichy alarm zamka. Istnieje również możliwość podłączenia sejfu bądź kasy do instalacji alarmowej budynku albo pomieszczenia, w którym się znajduje, dzięki czemu informacja o niepowołanej próbie otwarcia zostanie przesłana do firmy ochroniarskiej.

 

 

Sejf, ewentualnie inne urządzenia do zabezpieczenia mienia, powinny znaleźć się na wyposażeniu każdego biura. Model, a co za tym idzie jego pojemność, klasa odporności, wybór zamka kluczowego, szyfrowego lub cyfrowego i dodatkowe funkcje należy dostosować do profilu firmy oraz bieżących potrzeb użytkowników. W ten sposób zapewnimy bezpieczeństwo, ale także porządek przechowywanej dokumentacji i innych wartościowych przedmiotów.

 

Autorem komentarza jest Wojciech Tyburski, Dyrektor Handlowy Konsmetal

Źródło: corepr / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Przeprowadzka Liczba postów: 118 Grupa: Porady i op... Szukam sprawdzonej firmy do przeprowadzki z Niemiec do Polski. Znalazłam firmę TDU https://www.przeprowadzki-poznan-24.pl/, która według strony internetowej org...
  • Nowoczesna kuchnia. Liczba postów: 488 Grupa: Najnowsze t... Możecie sobie sprawdzić stronę, na której znajdziecie ofertę nowoczesnego sklepu internetowego z najróżniejszymi wyposażeniem dla gastronomii, w tym np. piec do...
  • Jak otworzyć zepsuty zamek w drzwiach? Liczba postów: 7 Grupa: Wnętrza
  • Stolik kawowy Liczba postów: 37 Grupa: Ciekawe pom... Stylowe wnętrze zaczyna się od dobrze dobranych mebli. W kategorii eleganckich stołów i ław przygotowanej przez Sweet Living https://sweetliving.pl/70-elegancki...
  • Meble metalowe do domu Liczba postów: 52 Grupa: Ciekawe pom... One need even wealthy Rudrapur residents are seeking to fulfill is for foreigner Rudrapur escort service, for sexual enjoyment. This is an extensive collection....

Kalkulator paneli podłogowych

Społeczność budnet.pl ma już 19625 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 235

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >