Solar Impulse 2 wystartuje w 2016 roku
Bateria uległa uszkodzeniu w ciągu pierwszego dnia podczas z Nagoyi na Hawaje, kiedy z powodu nadmiernej izolacji jej temperatura wzrosła do zbyt dużego poziomu.
Czytaj dalej
Po sukcesie, jakim była 5-dniowa podróż słonecznego samolotu przez Pacyfik, drużyna Solar Impulse 2 musiała zakończyć swoją epicką podróż na Hawajach, z powodu poważnego uszkodzenia baterii spowodowanego przegrzaniem. Naprawa zajmie kilka miesięcy, ponieważ wymagana jest wymiana akumulatorów, które ze względu na specyfikację produkowane są wyłącznie na zamówienie. W sierpniu liczba promieni słonecznych spadła poniżej poziomu wymaganego do kontynuowania lotu po Zachodnim Wybrzeżu i ukończenia lotu dookoła świata.
Punkt kontrolny w Monako był w pełni świadomy zagrożenia, dlatego też stale monitorował sytuację. Jednak konieczne, codzienne wznoszenie się na pułap 28'000 stóp, a następnie zejście i lot na akumulatorach podczas godzin nocnych uniemożliwił wystarczające wychłodzenie baterii.
Czytaj również: Miedź na EXPO 2015
Baterie były zbyt mocno izolowane, co sprawdziło się w pierwszej części lotu dookoła świata, ale nie przy tropikalnej pogodzie nad Pacyfikiem. Nie przewidziano również, że szybkie cykle wznoszenia i opadania doprowadzą do trwałego przegrzania baterii akumulatorów.
Schindler, główny partner Solar Impulse, podziela rozczarowanie całego zespołu, jednak należy pamiętać, że niepowodzenia są często częścią śmiałych innowacji – to koszt przesuwania granic na drodze do osiągnięcia wielkich sukcesów. Powinniśmy być dumni i docenić, że Solar Impulse ustanowił już nowe rekordy świata w lotnictwie. Pilot Andre Borschberg przeleciał prawie 4500 mil w 118 godzin, samolotem zasilanym tylko przez promienie słoneczne, tym samym bijąc rekord najdłuższego pod względem czasu i dystansu lotu w solarnym lotnictwie. Solar Impulse udowodnił, że nowe technologie umożliwiają lot samolotem w dzień i w nocy bez paliwa. Powinno to stanowić inspirację, aby korzystać z energii słonecznej i redukować emisję dwutlenku węgla do powietrza w życiu codziennym – mówi Agnieszka Szylkin, Marketing Manager Schindler Polska.
Solar Impulse rozpoczął swój lot dookoła świata 8 marca w Abu Dhabi. Ukończył osiem etapów podróży, zatrzymując w Omanie, Indiach, Birmie, Chinach, Japonii i USA (Hawaje). Przeleciał prawie 18 000km.
Czytaj również: W 8 dni dookoła świata
Schindler pozostaje głównym partnerem Solar Impulse do końca lotu dookoła świata. Inżynierowie firmy nadal będą ściśle współpracować z zespołem. Angażując ich w projekcie Solar Impulse, Schindler przyczynia się do unikalnej współpracy naukowej, która doprowadziła do intensywnej twórczej wymiany idei, technologii, innowacji i odkryć generowanych z korzyścią dla wszystkich.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- W Katowicach zakończyło się wyjątkowe wydarzenie... Liczba postów: 38 Grupa: Aktualności
- Jak dbać o samochód? Liczba postów: 504 Grupa: Trudne tema... Jak dbasz o swoje auto, to pewnie skupiasz się na jego wyglądzie – mycie, woskowanie, a może wizyta w serwisie. Ale co z ubezpieczeniem? To kwestia, o której ła...
- Wybór ubezpieczenia samochodowego Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Od jakiegoś czasu głowię się nad zmianą ubezpieczenia auta i szczerze mówiąc, im dłużej grzebię w ofertach, tym większy mętlik. Z pozoru wszystkie są podobne, a...
- Porady biznesowe Liczba postów: 325 Grupa: Trudne tema... Jeśli interesujesz się finansami, portal Centrum Firm Lokalnych to doskonałe źródło wiedzy. Na https://www.centrumfirmlokalnych.pl znajdziesz artykuły o inwesty...
- Serwer Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... In the context of cloud security, encryption is a vital layer of protection against data leakage. However, encryption alone is not foolproof if key management p...