Solar Impulse 2  wystartuje w 2016 roku

Solar Impulse 2 wystartuje w 2016 roku

Bateria uległa uszkodzeniu w ciągu pierwszego dnia podczas z Nagoyi na Hawaje, kiedy z powodu nadmiernej izolacji jej temperatura wzrosła do zbyt dużego poziomu. Czytaj dalej

 

Po sukcesie, jakim była 5-dniowa podróż słonecznego samolotu przez Pacyfik, drużyna Solar Impulse 2 musiała zakończyć swoją epicką podróż na Hawajach, z powodu poważnego uszkodzenia baterii spowodowanego przegrzaniem. Naprawa zajmie kilka miesięcy, ponieważ wymagana jest wymiana akumulatorów, które ze względu na specyfikację produkowane są wyłącznie na zamówienie. W sierpniu liczba promieni słonecznych spadła poniżej poziomu wymaganego do kontynuowania lotu po Zachodnim Wybrzeżu i ukończenia lotu dookoła świata.


 Punkt kontrolny w Monako był w pełni świadomy zagrożenia, dlatego też stale monitorował sytuację. Jednak konieczne, codzienne wznoszenie się na pułap  28'000 stóp, a następnie zejście i lot na akumulatorach podczas godzin nocnych uniemożliwił wystarczające wychłodzenie baterii.

 

 

Czytaj również: Miedź na EXPO 2015

 

Baterie były zbyt mocno izolowane, co sprawdziło się w pierwszej części lotu dookoła świata, ale nie przy tropikalnej pogodzie nad Pacyfikiem. Nie przewidziano również, że szybkie cykle wznoszenia i opadania doprowadzą do trwałego przegrzania baterii akumulatorów.

 

Schindler, główny partner Solar Impulse, podziela rozczarowanie całego zespołu, jednak należy pamiętać, że niepowodzenia są często częścią śmiałych innowacji – to koszt przesuwania granic na drodze do osiągnięcia wielkich sukcesów. Powinniśmy być dumni i docenić, że Solar Impulse ustanowił już nowe rekordy świata w lotnictwie. Pilot Andre Borschberg przeleciał prawie 4500 mil w 118 godzin, samolotem zasilanym tylko przez promienie słoneczne, tym samym bijąc rekord najdłuższego pod względem czasu i dystansu lotu w solarnym lotnictwie. Solar Impulse udowodnił, że nowe technologie umożliwiają lot samolotem w dzień i w nocy bez paliwa. Powinno to stanowić inspirację, aby korzystać z energii słonecznej i redukować emisję dwutlenku węgla do powietrza w życiu codziennym – mówi Agnieszka Szylkin, Marketing Manager Schindler Polska.

Solar Impulse rozpoczął swój lot dookoła świata 8 marca w Abu Dhabi. Ukończył osiem etapów podróży, zatrzymując w Omanie, Indiach, Birmie, Chinach, Japonii i USA (Hawaje). Przeleciał prawie 18 000km.

 

Czytaj również: W 8 dni dookoła świata

Schindler pozostaje głównym partnerem Solar Impulse do końca lotu dookoła świata. Inżynierowie firmy nadal będą ściśle współpracować z zespołem. Angażując ich w projekcie Solar Impulse, Schindler przyczynia się do unikalnej współpracy naukowej, która doprowadziła do intensywnej twórczej wymiany idei, technologii, innowacji i odkryć generowanych z korzyścią dla wszystkich.

 

2015-07-20
Źródło: corper / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • bezpieczeństwo Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Czy to prawda, że każdy właściciel domu musi regularnie robić przegląd stanu technicznego? Podobno przy większej awarii ubezpieczyciele nie wypłacą pieniędzy, j...
  • samochód Liczba postów: 170 Grupa: Trudne tema... Interfejsy diagnostyczne oferowane na tej stronie to inwestycja, która szybko się zwraca. Urządzenia te pozwalają na precyzyjną diagnostykę wielu modeli samocho...
  • Białka Tatrzańska Liczba postów: 61 Grupa: Trudne tema... Czy warto tam pojechać?
  • Potrzebny adwokat Liczba postów: 425 Grupa: Trudne tema... Wybór odpowiedniego specjalisty do rozwiązania delikatnych spraw wymaga staranności i zaufania. Najlepszy detektyw to osoba, która łączy profesjonalizm z pełną....
  • praca i co dalej Liczba postów: 154 Grupa: Trudne tema... robote jesli chodzi o niemcy znajdziesz w mondi https://mondi.pl/oferty/praca-w-niemczec h/ solidnie placa, opieke na miejscu zapewniaja wiec latwiej sie na miej...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19440 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 223

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >