
Społeczna odpowiedzialność biznesu znanego producenta pieców przemysłowych
Rok 2020 był szczególny, pandemia Covid-19 znacząco wpłynęła na wiele branż, firm i rodzin. Trudna sytuacja sprawia, że wiele społecznych inicjatyw zostało zaniedbanych, zapomnianych, czy odstawionych na boczny tor. Mimo tego, według najnowszego badania Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej „CSR w praktyce - barometr”, aż 90% firm zaangażowało się w ubiegłym roku w walkę z pandemią. Dotyczy to również firm z sektora przemysłu ciężkiego. Jedna z pięciu największych światowych firm zajmujących się produkcją pieców do obróbki metali - SECO/WARWICK - przez cały 2020 rok aktywnie wspierała inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Czytaj dalej
Odpowiedzialność społeczna to dla SECO/WARWICK ważna część biznesowej działalności firmy. Spółka jest firmą rodzinną nie tylko z uwagi na wciąż pracujących właścicieli, włączenie w pracę ich rodzin, ale także dlatego, że od trzydziestu lat pracują w niej kolejne rodowe pokolenia pracowników. Dlatego to właśnie rodzina jest wartością, na której opiera się społeczna odpowiedzialność firmy.
„Pomimo trudnej światowej sytuacji gospodarczej nie zapomnieliśmy o byciu zaangażowanym społecznie. Działamy globalnie, ale wspieramy lokalnie. Tam, skąd się wywodzimy, biją nasze serca i to dlatego nasze działania mają charakter lokalny” - mówi Sławomir Woźniak, prezes zarządu Grupy SECO/WARWICK.
Rok 2020 - rok, w którym zwyciężyła solidarność
Solidarność i współpraca - skryte pod firmową wartością PARTNERSTWA są wpisane w DNA SECO/WARWICK. Doświadczanie wielkiej niepewności i pytań o przyszłość było w minionym roku zjawiskiem powszechnym. SECO/WARWICK wierzy, że ta ekstremalna sytuacja stanie się źródłem wielu nowych, pozytywnych zmian, zarówno w biznesie, jak i w przestrzeni społecznej.
Czytaj również: Czy nasza naruszona prywatność w okresie pandemii wróci kiedyś do normy?
„W 2020 roku wspieraliśmy aktywnie świebodziński szpital, który (podobnie jak inne szpitale) stanął przed wyzwaniem poradzenia sobie z pandemią. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc, kupując niezbędne środki ochrony osobistej czy monitor pacjenta. To wkład SECO/WARWICK w budowanie zdrowia lokalnej społeczności. Cieszy także zaangażowanie społeczne naszych pracowników. Aktywnie wsparliśmy głośną akcję #GaszynChallenge, do której zaprosił nas nasz partner. Wspólne pompki, robione także przez zarząd, to wspólna cegiełka dla ratowania małego Kajetana. W akcji tej bezpieczeństwo i społeczność, czyli dwie wartości CSR-owe spółki, spięły się w całość, a nas jako pracowników pięknie zjednoczyły” - podsumowuje Katarzyna Sawka, VP marketingu Grupy SECO/WARWICK.
Moc SECO/WARWICK ma wiele imion
Poza wspomnianym zaangażowaniem w roku 2020 SECO/WARWICK postawiło na działania proekologiczne. Ufundowało i zbudowało trzy SECO/SERCA, czyli metalowe pojemniki, do których lokalna społeczność może wrzucać plastikowe nakrętki. Inicjatywa łączy w sobie: ideę budowania ekologicznej wrażliwości i świadomości oraz naturalną chęć ludzi do niesienia pomocy potrzebującym.
Zbieranie nakrętek do SECO/SERCA to flagowa akcja społeczna świebodzińskiej firmy. Pomaga ona nie tylko chronić środowisko naturalne, ale także finansować wiele ważnych społecznie inicjatyw. Tona nakrętek kosztuje w skupie nawet 1000 zł. Za taką kwotę można zrealizować aż dziesięć zajęć rehabilitacyjnych dla najmłodszych. Zbierając wspólnie nakrętki, okazujemy solidarność najbardziej potrzebującym.
Czytaj również: Ruch społeczny Generacja V - jak działa, i jak do niego dołączyć?
Warto w tym miejscu dodać, że przemysł ciężki często kojarzy się z zagrożeniem dla środowiska naturalnego. Tymczasem SECO/WARWICK stara się aktywnie to środowisko chronić, nie tylko segregując śmieci, ale także angażując w ideę SECO/ECO swoich partnerów.
„W tym roku wsparliśmy jedną z największych międzynarodowych organizacji proekologicznych, przekazując 1 USD od każdego sprzedanego biletu na nasze wydarzenie online e-SEMINARIUM 4.0 Heat Treatment & Metallurgy. W ten sposób mogliśmy pomagać, angażując naszych klientów, partnerów i innych uczestników przedsięwzięcia. SECO jest ECO” - podsumowuje K. Sawka.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- samochód nowy czy używany Liczba postów: 599 Grupa: Trudne tema... Nie ma znaczenia czy kupisz samochód nowy z salonu czy używany z komisu. I taki i taki musisz sprawnie zarejestrować i ubezpieczyć. Są wskazane w prawie terminy...
- Ubezpieczenie - pomoc Liczba postów: 148 Grupa: Trudne tema... Ubezpieczenie na samochód to obowiązkowa polisa, która zapewnia ochronę finansową w przypadku wypadku lub kolizji. Najważniejsze rodzaje to OC (odpowiedzialnośc...
- Marketing Liczba postów: 128 Grupa: Trudne tema... Agencje influencer marketingu, takie jak http://tearsofjoy.pl/ , potrafią wzmocnić strategię marketingową marki poprzez efektywne kampanie oparte na współpracy....
- Gdzie sprzedam łożyska? Liczba postów: 6 Grupa: Trudne tema... brawl stars lets you battle in fast fights. Choose a brawler, use powerful moves, and win. Play with friends or alone in different fun game modes! [https://braw...
- Sprawdzona hurtownia kosmetyków w Łodzi – moje doś... Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Od lat prowadzę własny salon kosmetyczny, a znalezienie odpowiedniego dostawcy produktów to jedno z największych wyzwań, z jakimi musiałam się zmierzyć. Przetes...