Strategia odpowiedzialności
Opublikowano drugi Raport Społecznej Odpowiedzialności. Dokument zawiera szczegółowe informacje dotyczące działalności firmy, w tym zestawienie działań podejmowanych na rzecz otoczenia, w tym także polskiego budownictwa, troski o środowisko i oferowania klientom najlepszych rozwiązań.
Czytaj dalej
Tegoroczny raport jest częścią strategii Grupy Atlas, implementacji jej planów działania i oceny wyników. Podobnie jak Raport Otwarcia w ubiegłym roku, przygotowano go zgodnie z wytycznymi do raportowania w kwestii zrównoważonego rozwoju GRI (Global Reporting Initiative) na poziomie B+ (jednym z poziomów aplikacji GRI). Dokument, wychodzący również naprzeciw planowanym zmianom legislacyjnym w Unii Europejskiej, został zweryfikowany przez zewnętrzną jednostkę – PWC (PricewaterhouseCoopers), jak i samo GRI. W raporcie zaprezentowano podstawowe informacje o wszystkich podmiotach gospodarczych tworzących Grupę Atlas oraz o działaniach CSR podejmowanych przez firmę na rzecz otoczenia, w tym także polskiego budownictwa, działalności na rzecz zrównoważonego rozwoju, działalności charytatywnej oraz wspierania inicjatyw lokalnych, kultury, sztuki i sportu.
Jako firma społecznie odpowiedzialna, Atlas aktywnie angażuje się w pomoc potrzebującym. Za pośrednictwem Fundacji Dobroczynności Atlas, w 2013 roku wsparł 48 placówek i instytucji oraz 577 rodzin. We współpracy z Forum Darczyńców, Fundacja aktywnie uczestniczyła w projekcie „Podwyższenie jakości realizacji zadań publicznych przez fundacje korporacyjne w Polsce” zaś Atlas propagował społeczną odpowiedzialność podczas spotkań i konferencji (w tym m.in. branżowego wydarzenia PR Forum).
W raporcie dostępne są także informacje o licznych działaniach podejmowanych dla Łodzi, skąd pochodzi firma, i województwa łódzkiego. Znajdują się wśród nich działania na rzecz kultury i sztuki (organizacja wystaw, m.in. w galerii Atlas Sztuki, wsparcie dla festiwali, koncertów czy artystów w procesie wydania płyty), ekologii i edukacji (w ramach programu „Łaskie Bociany” czy konkursu „Eko-Klekot) oraz polskich sportowców (w tym łódzkiego tenisisty, Jerzego Janowicza oraz jego następców w turnieju Atlas Jerzyk Cup).
Czytaj również: Zwyczaje konsumentów
- Pozycja lidera to zaszczyt, ale i zobowiązanie – mówi Jacek Michalak, wiceprezes Grupy Atlas ds. rozwoju - Tworząc silną, stabilną i stale rozwijającą się organizację, realizując strategiczne cele i realizując plany, nie możemy zapominać o odpowiedzialności, jaką ponosimy wobec lokalnych społeczności i środowiska. Jakość wyrobów, racjonalne korzystanie z dostępnych zasobów, bezpieczeństwo i higiena pracy, troska o wszystkich interesariuszy, od pracowników firmy po kontrahentów i użytkowników produktów, to elementy, których nigdy nie możemy stracić z pola widzenia.
Czytaj również: Jak przedstawiają się ceny mieszkań na świecie?
Szereg działań podejmowanych przez Atlas w 2013 roku dotyczył bezpośrednio branży budowlanej. W 2013 roku Atlas rozpoczął proces zmierzający do uzyskania deklaracji środowiskowej III typu zgodnie z EN 15804 dla oferowanych przez spółkę złożonych systemów izolacji cieplnej. Istotnym elementem w 2013 roku było również silne zaangażowanie Atlasa w propagowanie ekologicznych i energooszczędnych rozwiązań, co łódzka firma czyniła działając w Stowarzyszeniu na Rzecz Systemów Ociepleń. W raporcie znajdziemy informacje o działaniach firmy na rzecz podwyższania poziomu wykonawstwa, m.in. przez edukację branżową, programy certyfikacji i autoryzacji wykonawców, zakończone egzaminami. W minionym roku Atlas zorganizował prawie 600 szkoleń, w ramach których niezbędną wiedzę i umiejętności zdobyło ponad 13.500 fachowców.
- Rola odpowiedzialnego społecznie producenta chemii budowlanej to umiejętność holistycznego spojrzenia: na przeszłość, teraźniejszość i przyszłość – dodaje Jacek Michalak. – To umiejętność wyciągania wniosków, czerpania z najlepszych doświadczeń. To odpowiadanie na bieżące potrzeby klientów – oferowanie im nie produktów, ale pakietów rozwiązań, czyli materiału wraz z profesjonalną obsługą techniczną i wykonawczą. I wreszcie – umiejętność spojrzenia w przyszłość, czyli takiego działania, aby z naszych zdobyczy, osiągnięć i tego, co stworzymy, mogły korzystać kolejne pokolenia. Na tym polega odpowiedzialny biznes..
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...