System blokowania kół w stacjach przeładunkowych zwiększa bezpieczeństwo pracy
Rampy i doki przeładunkowe to najważniejsze ogniwo w logistyce magazynowej. Upadek z rampy może stanowić poważne zagrożenie. Aby zapobiegać takim wypadkom i ograniczyć niebezpieczeństwo, opracowano system blokowania kół MWB.
Czytaj dalej
Podczas przeładunku towarów wózki widłowe z reguły kilkakrotnie wjeżdżają na rampę, której najazd opiera się na skrzyni ładunkowej samochodu ciężarowego. Podczas za- i rozładunku, gdy na przykład kierowca wózka widłowego uruchamia hamulec, może dojść do niewielkiego przemieszczenia się samochodu ciężarowego i odsunięcia od stacji przeładunkowej. Nawet zaciągnięte hamulce pojazdu nie stanowią w tym wypadku wystarczającego zabezpieczenia.
System blokowania kół MWB
Jest nim natomiast system blokowania kół MWB firmy Hörmann, który praktycznie uniemożliwia opuszczenie przez samochód ciężarowy bezpiecznego położenia przed zakończeniem przeładunku. System ten można stosować we wszystkich popularnych modelach samochodów ciężarowych.
fot. 1
Czytaj również: Czyszczenie powierzchni w magazynach i firmach logistycznych
Podstawowym elementem systemu jest długi na niemal pięć metrów naprowadzacz kół, po którym w dowolne położenie przesuwać można wózek z obrotowym ramieniem ryglującym. Po zadokowaniu samochodu w stacji przeładunkowej kierowca za pomocą uchwytu przesuwa ramię ryglujące do tylnego koła. Następnie obrót ramienia o kąt 90 stopni powoduje wysunięcie przed oponę składanej łapy podporowej. Gdy łapa znajdzie się w pozycji roboczej, ramię ryglujące jest zablokowane i praktycznie uniemożliwia odtoczenie się samochodu ciężarowego (fot. 2). System MWB blokuje się w dowolnym miejscu, więc położenie opony nie ma znaczenia. Po zakończonym przeładunku należy nacisnąć pedał odblokowania i z powrotem przesunąć ramię ryglujące.
Blokowanie sterowane elektronicznie
Istnieje także możliwość rozbudowania systemu blokowania kół o sterowanie elektroniczne. W takim przypadku lampka kontrolna na suwaku MWB oraz zewnętrzna sygnalizacja świetlna informują o bieżącym stanie systemu blokowania kół. Zintegrowany czujnik rozpoznaje położenie koła i pozycję ramienia ryglującego. Dopiero po zabezpieczeniu pozycji samochodu ciężarowego w stacji przeładunkowej następuje przekazanie sygnału zezwalającego na otwarcie bramy. Pedał odblokowania jest podczas przeładunku zablokowany, a jego zwolnienie następuje nie prędzej niż po zamknięciu bramy. Po zakończonym rozładunku lub załadunku kierowca obraca ramię obrotowe z położenia roboczego w położenie podstawowe, a to automatycznie powoduje zmianę statusu na wyświetlaczu sterowania.
Inne możliwości
System blokowania kół MWB może być mostkowany przy pomocy przełącznika na klucz. Dzięki temu w tej samej stacji przeładunkowej możliwa jest obsługa naczep wymiennych, które nie potrzebują blokady kół. Wtedy brama otwiera się na czas przeładunku, nawet jeżeli system MWB nie znajduje się w zablokowanym położeniu.
fot. 2
Na naprowadzaczu kół o długości niemal 5 m umieszczone jest ramię ryglujące ze składaną łapą podporową. Obrót ramienia o 90 stopni powoduje wysunięcie łapy przed oponę, co uniemożliwia odtoczenie się samochodu ciężarowego.
Czytaj również: Pracujesz w trudnym, błotnistym terenie? Zobacz, jak ułatwić sobie codzienne zadania
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Brama garażowa z napędem Liczba postów: 370 Grupa: Budowa i re... Artykuł na portalu https://dbamyobramy.pl/konserwacja-i-czy szczenie-bramy-garazowej-jak-i-czym-to-z robic-praktyczny-poradnik-n-2.html oferuje praktyczne wskazów...
- Zainwestować w dom czy kupić mieszkanie? Liczba postów: 28 Grupa: Budowa i re... Decyzja o tym, czy zainwestować w dom czy mieszkanie, to jedno z najważniejszych dylematów, przed którymi staje każdy, kto planuje zakup nieruchomości. Wybór te...
- Czym kierować się wybierając drzwi zewnętrzne Liczba postów: 1 Grupa: Budowa i re... Przy budowie domu warto zwrócić uwagę na drzwi. Powinny być grube, dobrze izolowane, posiadać dobrej jakości uszczelki, jak również być odporne na niekorzystne....
- Do jakich prac przyda się koparko-ładowarka? Liczba postów: 2 Grupa: Budowa i re...
- Własna firma Liczba postów: 286 Grupa: Firmy budow... Jeżeli są tutaj osoby, które mają problemy związane ze swoją firmą, to polecam Wam sprawdzić stronę, gdzie znajdziecie firmę DEBERG - zadłużona spółka co grozi....