System blokowania kół w stacjach przeładunkowych zwiększa bezpieczeństwo pracy

System blokowania kół w stacjach przeładunkowych zwiększa bezpieczeństwo pracy

Rampy i doki przeładunkowe to najważniejsze ogniwo w logistyce magazynowej. Upadek z rampy może stanowić poważne zagrożenie. Aby zapobiegać takim wypadkom i ograniczyć niebezpieczeństwo, opracowano system blokowania kół MWB. Czytaj dalej

 

 

Podczas przeładunku towarów wózki widłowe z reguły kilkakrotnie wjeżdżają na rampę, której najazd opiera się na skrzyni ładunkowej samochodu ciężarowego. Podczas za- i rozładunku, gdy na przykład kierowca wózka widłowego uruchamia hamulec, może dojść do niewielkiego przemieszczenia się samochodu ciężarowego i odsunięcia od stacji przeładunkowej. Nawet zaciągnięte hamulce pojazdu nie stanowią w tym wypadku wystarczającego zabezpieczenia.

 

System blokowania kół MWB

Jest nim natomiast system blokowania kół MWB firmy Hörmann, który praktycznie uniemożliwia opuszczenie przez samochód ciężarowy bezpiecznego położenia przed zakończeniem przeładunku. System ten można stosować we wszystkich popularnych modelach samochodów ciężarowych.


system blokowania kół w stacjach przeładunkowych zwiększa bezpieczeństwo pracy

fot. 1

 

 

Czytaj również: Czyszczenie powierzchni w magazynach i firmach logistycznych

 

 

Podstawowym elementem systemu jest długi na niemal pięć metrów naprowadzacz kół, po którym w dowolne położenie przesuwać można wózek z obrotowym ramieniem ryglującym. Po zadokowaniu samochodu w stacji przeładunkowej kierowca za pomocą uchwytu przesuwa ramię ryglujące do tylnego koła. Następnie obrót ramienia o kąt 90 stopni powoduje wysunięcie przed oponę składanej łapy podporowej. Gdy łapa znajdzie się w pozycji roboczej, ramię ryglujące jest zablokowane i praktycznie uniemożliwia odtoczenie się samochodu ciężarowego (fot. 2). System MWB blokuje się w dowolnym miejscu, więc położenie opony nie ma znaczenia. Po zakończonym przeładunku należy nacisnąć pedał odblokowania i z powrotem przesunąć ramię ryglujące.

 

Blokowanie sterowane elektronicznie

Istnieje także możliwość rozbudowania systemu blokowania kół o sterowanie elektroniczne. W takim przypadku lampka kontrolna na suwaku MWB oraz zewnętrzna sygnalizacja świetlna informują o bieżącym stanie systemu blokowania kół. Zintegrowany czujnik rozpoznaje położenie koła i pozycję ramienia ryglującego. Dopiero po zabezpieczeniu pozycji samochodu ciężarowego w stacji przeładunkowej następuje przekazanie sygnału zezwalającego na otwarcie bramy. Pedał odblokowania jest podczas przeładunku zablokowany, a jego zwolnienie następuje nie prędzej niż po zamknięciu bramy. Po zakończonym rozładunku lub załadunku kierowca obraca ramię obrotowe z położenia roboczego w położenie podstawowe, a to automatycznie powoduje zmianę statusu na wyświetlaczu sterowania.

 

Inne możliwości

System blokowania kół MWB może być mostkowany przy pomocy przełącznika na klucz. Dzięki temu w tej samej stacji przeładunkowej możliwa jest obsługa naczep wymiennych, które nie potrzebują blokady kół. Wtedy brama otwiera się na czas przeładunku, nawet jeżeli system MWB nie znajduje się w zablokowanym położeniu.

 


system blokowania kół w stacjach przeładunkowych zwiększa bezpieczeństwo pracy

fot. 2

Na naprowadzaczu kół o długości niemal 5 m umieszczone jest ramię ryglujące ze składaną łapą podporową. Obrót ramienia o 90 stopni powoduje wysunięcie łapy przed oponę, co uniemożliwia odtoczenie się samochodu ciężarowego.

Czytaj również: Pracujesz w trudnym, błotnistym terenie? Zobacz, jak ułatwić sobie codzienne zadania

Źródło: PEM / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19415 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 186

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >