Szlabany na osiedlach zamkniętych

Szlabany na osiedlach zamkniętych

Pojawia się coraz więcej zamkniętych osiedli, coraz częściej również decydujemy się na ograniczenie ruchu pojazdów nieupoważnionych na posesjach, więc decydujemy się na szlaban. Jaki wybrać?

 

Dlaczego szlaban

 Warto zamontować szlaban, chociażby z uwagi na zwiększenie bezpieczeństwa oraz kontroli dostępu nieuprawnionych pojazdów na dany teren. W sytuacji, gdy w dzielnicy pojawiają się parkomaty, wszystkie osoby próbujące uciec od opłat, zamieniają okoliczne uliczki w prowizoryczne parkingi. Szlaban i piloty do niego dla mieszkańców osiedla, mogą rozwiązać ten problem. Brak pilota obsługującego dany szlaban uniemożliwi wjazd na chroniony obszar. Montaż szlabanów z systemem parkingowym natomiast, daje możliwość pobierania opłat, monitorowania ile pojazdów wjeżdża i po jakim czasie wyjeżdża z kontrolowanego obszaru.

 

 

Często czy rzadko

Bardzo ważną kwestią wpływającą na odpowiedni wybór szlabanu jest planowana częstotliwość użytkowania, czyli liczba cykli, jaką szlaban ma wykonać w danym czasie. Jeżeli planujemy kontrolę obszarów użytkowych czy centrów logistycznych warto zainwestować w szlaban hydrauliczny. Poleca się go wszędzie tam, gdzie przewiduje się ciężką pracę oraz maksymalną sekwencję cykli. Firma FAAC Polska proponuje w takim wypadku szlaban hydrauliczny FAAC B680, przeznaczony do pracy ciągłej, gdzie liczy się prędkość i pewność działania ramienia. – Sprężyna B680 została zaprojektowana tak, by wytrzymać ponad 2 000 000 cykli przy ciągłej pracy. Dzięki funkcji HIGH SPEED ramię  o długości 2,3 m. jest podnoszone w mniej niż 1,5 sekundy. W przypadku ramienia 8 metrowego jest to 6 sekund. – mówi Sławomir Baran, ekspert z firmy FAAC Polska.

 

Czytaj również: Zaprawa ognioochronna

 

Najwyższą prędkość przy ciągłej pracy ramienia zapewnia hybrydowa pompa hydrauliczna z bezszczotkowym silnikiem. FAAC B680 to szlaban o wysokiej zdolności adaptacji, jest wszechstronny dzięki różnym długościom ramion i ich modułowości. Może on kontrolować światło przejazdu o szerokości od 2 do 8 metrów. Przy tych najdłuższych ramionach pomyślano o funkcjonalności, wygodzie transportu i łatwości obsługi, dzieląc je na moduły na długości 4 metrów. Po złożeniu ramienia łączenie jest niewidoczne.

 

 

 – O wysokości standardu tego szlabanu świadczy również stosowany w nim, w pełni programowalny, zintegrowany semafor (klasyczna metoda kontroli dostępu), gwarantujący optymalny przepływ ruchu. – dodaje Sławomir Baran.

 

Czytaj również: Napowietrzanie drzwiami dwuskrzydłowymi

 

Bezpieczeństwo i wygoda

Na wybór odpowiedniego szlabanu składa się wiele czynników. Należy zwrócić szczególną uwagę na system zabezpieczeń stosowany w danym modelu. W przypadku projektowania FAAC B680 bezpieczeństwo było rozpatrywane wielopłaszczyznowo. Na całej długości ramion, nawet w przypadku rozwiązania modułowego, instalowane jest oświetlenie LED, sygnalizujące otwieranie i zamykanie szlabanu, widoczne nawet przy niesprzyjających warunkach pogodowych. Ramiona są wiatroodporne, o eliptycznym lub okrągłym profilu, a ich dolną część chroni gumowa listwa odbojowa. Ponadto, za sprawą enkodera, zintegrowanego z centralą, możemy w pełni kontrolować ruch. Odpowiada on także, za funkcję odwracania ruchu w momencie napotkania przeszkody, zapewniając w ten sposób ochronę przechodniów, tym samym spełniając standardy bezpieczeństwa. – Działanie szlabanu B680 przy napięciu od 100 V do 240 V zapewnia energooszczędne zasilanie  w szerokim zakresie – zapewnia Ekspert z firmy FAAC. Dodatkowymi atutami B680 są dwa, wbudowane już, detektory pętli indukcyjnych, co znacznie obniża koszt instalacji.

 

 

Wygląd i funkcjonalność

Przy dzisiejszych wysokozaawansowanych technologiach, przy funkcjonalności producenci coraz częściej kładą nacisk na stronę wizualną produktów - możemy wybierać w coraz szerszych paletach kolorystycznych i rodzajach obudów, nawet do szlabanów.  W przypadku B680 obudowa nie jest częścią wewnętrznej konstrukcji nośnej, żeby ją zmienić nie trzeba demontować szlabanu – wystarczy odkręcić ją od podstawy. FAAC proponuje do tego modelu obudowy wykonane ze stali nierdzewnej, a także ze stali w czterech kolorach z innowacyjnym podkładem antykorozyjnym. Oprócz podkładu zastosowano tu zabezpieczenia w postaci ocynku, obróbki antykorodującej oraz farby. Dodatkowym, atutem B680 jest przygotowanie go do przerw w dostawach prądu. – Przy tworzeniu każdego produktu musimy brać pod uwagę, że mogą się zdarzyć przerwy  w dostawie prądu, a produkt musi dalej spełniać swoją funkcję. Pamiętając o tym B680 wyposażyliśmy dodatkowo w moduł X BAT, czyli dużej wydajności Niklowo – Metalowo – Wodorkowe akumulatory, zapewniające działanie w takich przypadkach – podsumowuje Sławomir Baran.

 

Źródło: Red Pen / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Hale namiotowe, hale magazynowe Liczba postów: 370 Grupa: Firmy budow... Również polecam https://partiez.pl/
  • Logistyka Liczba postów: 39 Grupa: Moja budowa Firmą specjalizującą się w świadczeniu kompleksowych usług w zakresie transportu międzynarodowego oraz krajowego, nowoczesnymi pojazdami o DMC do 40t. jest http...
  • Czy profesjonalne ubranie robocze ma jakieś znacze... Liczba postów: 78 Grupa: Budowa i re... As a student, I highly recommend StudyProfy if you're considering pay someone to write my paper. Their service is exceptional! The team is professional, the qua...
  • Czujnik wypełnienia szamba Liczba postów: 24 Grupa: Moja budowa Niezawodnym rozwiązaniem zapobiegającym przepełnieniu szamba może być zainstalowanie przewodowego systemu monitorowania z czujnikami mierzącymi poziom wody w g...
  • Brama garażowa z napędem Liczba postów: 369 Grupa: Budowa i re... Artykuł na portalu https://dbamyobramy.pl/konserwacja-i-czy szczenie-bramy-garazowej-jak-i-czym-to-z robic-praktyczny-poradnik-n-2.html oferuje praktyczne wskazów...

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19420 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 593

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >