Trendy przedstawione w dobrym świetle
Komunikacja z klientami to podstawa sprawnego zarządzania sklepem. Można ją realizować na wiele sposobów. Przykładem są akcje marketingowe, programy lojalnościowe, czy zwykłe działania reklamowe. Komunikatem jest również aranżacja sklepu, ekspozycji produktów i sposób jej odbioru przez klientów.
Światło sprzedaje produkty i markę
Jakie są aktualne trendy oświetlenia sklepowego i ich znaczenie dla sprzedaży? Wraz z ekspertem firmy Lumiverso zdradzamy, jak światło wpływa na wizerunek marki i zachowania klientów.
- Oświetlenie odgrywa tutaj kluczową rolę. Światło wpływa na emocje, przez co buduje określone skojarzenia z marką lub sklepem. Dlatego zarządcy wielkich sieci handlowych przykładają do niego ogromną wagę – mówi Dominik Wagner z firmy Lumiverso, ekspert od realizacji oświetlenia w obiektach komercyjnych i przemysłowych.
Czytaj również: Choinki ledowe, nowy wymiar świątecznych tradycji
Musi być jasno i równomiernie
Liderzy branży handlowej badają, jak światło oddziałuje na konsumentów. Dzięki temu są w stanie wyznaczać nowe standardy realizacji oświetlenia komercyjnego. Trendem, który można zauważyć w salonach i sklepach wielkich marek jest zapewnienie, jak największej ilości światła. Dba się też o to, by było rozłożone równomiernie – zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej.
- By się o tym przekonać wystarczy odwiedzić dowolną galerię handlową i skierować się do salonu znanej sieci odzieżowej lub kosmetycznej. Już z daleka zobaczymy kontrast pomiędzy jasnością tych wnętrz, a pomieszczeniami mniejszych marek – mówi Dominik Wagner.
Duża jasność ułatwia poruszanie się po sklepie, zapoznanie z produktami i czyni zakupy przyjemniejszymi. Z kolei równomierny rozkład światła gwarantuje, że wszystkie produkty z oferty zostaną wyeksponowane prawidłowo. Zarówno te na najwyższych, jak
i najniższych półkach sklepowych. Dlatego należy wystrzegać się miejsc niedoświetlonych lub powstawania takich obszarów w wyniku zmiany aranżacji wystroju pomieszczenia.
- Trzeba też zwrócić uwagę na proporcje pomiędzy światłem ogólnym i akcentującym. Inaczej oświetlenie nie spełni swojej roli, bo klienci nie będą w stanie dostrzec różnicy
– tłumaczy Dominik Wagner. – Dlatego projekt systemu oświetlenia najlepiej oddać
w ręce wykwalifikowanych specjalistów.
Jest jeszcze jeden powód, dla którego liderzy branży dbają o najlepszą jakość systemu oświetlenia. Chodzi o to, by produkty prezentowały się w sposób odpowiadający ich jakości oraz cenie. To wzmacnia profesjonalny wizerunek marki i upewnia klientów, że trafili do miejsca, gdzie otrzymają najlepszą usługę.
- Błędem jest oświetlanie produktów ekskluzywnych światłem o niedostatecznym natężeniu lub złej temperaturze barwowej. To może się zdarzyć, jeżeli wymianę opraw powierzamy niewykwalifikowanej ekipie elektrycznej – mówi Dominik Wagner.
Czytaj również: Klasyka z błyskiem nowoczesności
LED najlepszym rozwiązaniem
Realizacja odpowiedniego systemu oświetlenia wiąże się jednak z konkretnymi kosztami. By je zminimalizować, a przy okazji obniżyć zużycie energii w obiekcie, warto zdecydować się na oświetlenie w technologii LED. Cechy takie, jak niski pobór prądu, stabilność parametrów świecenia, długa żywotność oraz prostota sterowania światłem sprawiają, że to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie dla sklepów.
- Ceny oświetlenia LED są coraz niższe, a źródła coraz lepsze. Można się spodziewać, że w najbliższych latach diody na dobre zajmą miejsce innych technologii, jak lampy metalohalogenowe lub świetlówki fluorescencyjne – dodaje Dominik Wagner.
Odpowiednie gospodarowanie oszczędnościami wynikającymi z użycia opraw diodowych, umożliwia np. stosunkowo szybką spłatę rat leasingowych związanych z zakupem technologii. To dobre rozwiązanie dla obiektów branży handlowej lub usługowej, niemogących sobie pozwolić na zaburzenie płynności finansowej bądź wydatki nieuwzględnione w rocznym budżecie.
Modernizacja systemu oświetlenia w oparciu o aktualne trendy i standardy, pomaga zwiększyć konkurencyjność sklepu, poprawić jego wizerunek w oczach klientów i tym samym zwiększyć sprzedaż. Stanowi też sprawne narzędzie polepszania rentowności obiektu handlowego. To znak dla zarządców centrów i sieci handlowych, że warto przykładać uwagę do tego, co i jak świeci w podlegających im obiektach.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- czarna czy czerwona kuchnia Liczba postów: 51 Grupa: Najnowsze t... Szanowni Państwo, czarna kolorystyka najlepiej sprawdzi się w dobrze doświetlonej kuchni o większym metrażu. W mniejszym pomieszczeniu dobrym rozwiązaniem może....
- Firanki, czy rolety? Liczba postów: 479 Grupa: Najnowsze t... Jeśli szukasz idealnych osłon na swoje okna, warto rozważyć możliwość wykonania firan i zasłon na wymiar. Firma firany Środa Wielkopolska specjalizuje się w szy...
- Cegła czy tapeta do salonu Liczba postów: 167 Grupa: Najnowsze t... Użytkownik accapella napisał: Kasyno online Ice to prawdziwa lodowa uczta dla miłośników hazardu! Ich hojne bonusy są jak świeży oddech arktycznej bryzy, dodają...
- Wanna do łazienki Liczba postów: 16 Grupa: Najnowsze t... W takim razie szukając stylowej i jednocześnie dobrze wykonanej wanny do swojej łazienki, to na pewno warto przyjrzeć się propozycjom z oferty Oltens u których....
- Pomysł na wakacje Liczba postów: 621 Grupa: Ciekawe pom... Ja ostatnio szukałam noclegu w Chorwacji a konkretnie w Sibeniku i trafiłam na hotele Amadria Park- https://www.amadriapark.com/ No musze przyznać, że oferta i....