Trendy przedstawione w dobrym świetle

Trendy przedstawione w dobrym świetle

Komunikacja z klientami to podstawa sprawnego zarządzania sklepem. Można ją realizować na wiele sposobów. Przykładem są akcje marketingowe, programy lojalnościowe, czy zwykłe działania reklamowe. Komunikatem jest również aranżacja sklepu, ekspozycji produktów i sposób jej odbioru przez klientów.

 

Światło sprzedaje produkty i markę


Jakie są aktualne trendy oświetlenia sklepowego i ich znaczenie dla sprzedaży? Wraz z ekspertem firmy Lumiverso zdradzamy, jak światło wpływa na wizerunek marki i zachowania klientów.

 

- Oświetlenie odgrywa tutaj kluczową rolę. Światło wpływa na emocje, przez co buduje określone skojarzenia z marką lub sklepem. Dlatego zarządcy wielkich sieci handlowych przykładają do niego ogromną wagę – mówi Dominik Wagner z firmy Lumiverso, ekspert od realizacji oświetlenia w obiektach komercyjnych i przemysłowych.

 

 

Czytaj również: Choinki ledowe, nowy wymiar świątecznych tradycji

 

Musi być jasno i równomiernie


Liderzy branży handlowej badają, jak światło oddziałuje na konsumentów. Dzięki temu są w stanie wyznaczać nowe standardy realizacji oświetlenia komercyjnego. Trendem, który można zauważyć w salonach i sklepach wielkich marek jest zapewnienie, jak największej ilości światła. Dba się też o to, by było rozłożone równomiernie – zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej.

 

- By się o tym przekonać wystarczy odwiedzić dowolną galerię handlową i skierować się do salonu znanej sieci odzieżowej lub kosmetycznej. Już z daleka zobaczymy kontrast pomiędzy jasnością tych wnętrz, a pomieszczeniami mniejszych marek – mówi Dominik Wagner.

 

Duża jasność ułatwia poruszanie się po sklepie, zapoznanie z produktami i czyni zakupy przyjemniejszymi. Z kolei równomierny rozkład światła gwarantuje, że wszystkie produkty z oferty zostaną wyeksponowane prawidłowo. Zarówno te na najwyższych, jak
i najniższych półkach sklepowych. Dlatego należy wystrzegać się miejsc niedoświetlonych lub powstawania takich obszarów w wyniku zmiany aranżacji wystroju pomieszczenia.

- Trzeba też zwrócić uwagę na proporcje pomiędzy światłem ogólnym i akcentującym. Inaczej oświetlenie nie spełni swojej roli, bo klienci nie będą w stanie dostrzec różnicy
– tłumaczy Dominik Wagner. – Dlatego projekt systemu oświetlenia najlepiej oddać
w ręce wykwalifikowanych specjalistów.

 

Jest jeszcze jeden powód, dla którego liderzy branży dbają o najlepszą jakość systemu oświetlenia. Chodzi o to, by produkty prezentowały się w sposób odpowiadający ich jakości oraz cenie. To wzmacnia profesjonalny wizerunek marki i upewnia klientów, że trafili do miejsca, gdzie otrzymają najlepszą usługę.

 

- Błędem jest oświetlanie produktów ekskluzywnych światłem o niedostatecznym natężeniu lub złej temperaturze barwowej. To może się zdarzyć, jeżeli wymianę opraw powierzamy niewykwalifikowanej ekipie elektrycznej – mówi Dominik Wagner.

 

Czytaj również: Klasyka z błyskiem nowoczesności

 

LED najlepszym rozwiązaniem

 

Realizacja odpowiedniego systemu oświetlenia wiąże się jednak z konkretnymi kosztami. By je zminimalizować, a przy okazji obniżyć zużycie energii w obiekcie, warto zdecydować się na oświetlenie w technologii LED. Cechy takie, jak niski pobór prądu, stabilność parametrów świecenia, długa żywotność oraz prostota sterowania światłem sprawiają, że to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie dla sklepów.

 

- Ceny oświetlenia LED są coraz niższe, a źródła coraz lepsze. Można się spodziewać, że w najbliższych latach diody na dobre zajmą miejsce innych technologii, jak lampy metalohalogenowe lub świetlówki fluorescencyjne – dodaje Dominik Wagner.

 

Odpowiednie gospodarowanie oszczędnościami wynikającymi z użycia opraw diodowych, umożliwia np. stosunkowo szybką spłatę rat leasingowych związanych z zakupem technologii. To dobre rozwiązanie dla obiektów branży handlowej lub usługowej, niemogących sobie pozwolić na zaburzenie płynności finansowej bądź wydatki nieuwzględnione w rocznym budżecie.

 

Modernizacja systemu oświetlenia w oparciu o aktualne trendy i standardy, pomaga zwiększyć konkurencyjność sklepu, poprawić jego wizerunek w oczach klientów i tym samym zwiększyć sprzedaż. Stanowi też sprawne narzędzie polepszania rentowności obiektu handlowego. To znak dla zarządców centrów i sieci handlowych, że warto przykładać uwagę do tego, co i jak świeci w podlegających im obiektach.

Źródło: prexpet / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator paneli podłogowych

Społeczność budnet.pl ma już 19405 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 279

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >