Trwa modernizacja zabytkowego Portu Palermo
Port Palermo niedługo przemieni się w nowoczesny obiekt, do tego jednak czasu przebudowa będzie uciążliwa dla pasażerów. Aby ułatwić komunikację zbudowano stację tymczasową, zabezpieczoną bramami i panelami.
Czytaj dalej
Ze szkła i stali
Port Palermo jest w trakcie przebudowy, która ma za zadanie dostosować go do wymogów nowoczesności. Projekt architektoniczny przygotował renomowany specjalista – Italo Rota. Po zakończeniu prac port stanie się obiektem ze stali i szkła, po którego kondygnacjach pasażerowie będą się przemieszczać panoramicznymi windami. Niesamowitego uroku nadadzą instalacje świetlne, które stworzą efekt dna morza. Nie zabraknie również infrastruktury usługowej – restauracji i sklepów.
Czytaj również: Trwa renowacja londyńskiej Water Tower
Wyzwania dla projektu
Główną przyczyną remontu była konieczność dopasowania strefy portowej do aktualnych standardów obsługi, a co za tym idzie również poprawa infrastruktury usługowej i logistyki. W ramach prowadzonych prac zostaną przebudowane poczekalnie, system kontroli oraz strefy przyjmowania pasażerów. Usługi transportowe zostaną połączone z częścią restauracyjno-sklepową. Dostęp do portu będzie możliwy również od strony miasta. Poprawie ulegnie także komunikacja – zostanie przebudowana sieć dróg wewnętrznych, powstaną ronda oraz tunel. Nowa część obiektu zostanie połączona z zabytkowymi elementami z XX wieku – fasadą z lat 40’ oraz innymi konstrukcji, które zostaną oczyszczone i odrestaurowane.
Czytaj również: Amfiteatr w Zakopanem
Rozwiązanie tymczasowe
Prace budowlane utrudniły funkcjonowanie portu, dlatego skonstruowano tymczasową konstrukcję do obsługi pasażerów. System paneli i bram, dostarczony przez włoski oddział firmy Betafence z Tortoreto, zabezpiecza przepływ osób w dwóch kierunkach. Panele Securifor zostały zamontowane na słupach prostokątnych z listwą zabezpieczającą. Dla większej sztywności każdy panel osadzono w stalowej ramie. Bramy dwuskrzydłowe wypełniono również panelami Securifor, w dolnej części uzupełniając je profilem poziomym. Ogrodzenie zostało pomalowane proszkiem poliestrowym w białym kolorze. Wejścia do trapów ogrodzono przenośnymi panelami Tempofor F2, które osadzono w postawach i wsparto podwójnymi podpórkami bocznymi.
Czytaj również: Technologia modułowa dla użytkowników biurowców
Dla pasażerów i dla towarów
Port Palermo to jeden z największych portów pasażerskich i wycieczkowych na południu Włoch, obsługujący promy pływające do takich miast jak Neapol, Genua czy Tunis oraz wodoloty na Wyspy Liparyjskie i wyspę Ustica. W 2007 roku obsłużono tu łącznie 2,3 mln pasażerów. Port jest otwarty również na obrót towarami. W tutejszych stoczniach buduje się statki pasażerskie i towarowe.
Zobacz galerie zdjęć
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Dom energooszczędny Liczba postów: 174 Grupa: Innowacje w... Zastanawiasz się nad projektem domu? "Dom w lipiennikach 5" to propozycja, którą znajdziesz na stronie https://www.archon.pl/projekty-domow/pro jekt-dom-w-lipien...
- PRAWO JAZDY Liczba postów: 33 Grupa: Innowacje w... Przepisy ruchu drogowego zmieniają się dość często, a nasza wiedza niestety nie zawsze jest na bieżąco. Dlatego też w Warszawie polecam wziąć pod uwagę Automobi...
- Idealnie wkomponowany w krajobraz kościół w Knarvi... Liczba postów: 7 Grupa: Architektur... Liczby aniołów to most między światem materialnym a duchowym. Ich znaczenie przypomina nam o istnieniu wyższych energii, które prowadzą nas i wspierają w naszej...
- Dworzec Metropolitalny w Lublinie z I Nagrodą na W... Liczba postów: 1 Grupa: Architektur... Gratulacje dla autorów projektu! Dworzec Metropolitalny w Lublinie to prawdziwa perełka architektury, która łączy funkcjonalność z wyjątkowym designem. Nagroda....
- Współczesne szkło architektoniczne w nowoczesnej a... Liczba postów: 1 Grupa: Architektur... Szkło architektoniczne to niezwykle wszechstronny materiał, który otwiera wiele możliwości w projektowaniu domów i innych przestrzeni. Pozwala na tworzenie jasn...