
Trwa modernizacja zabytkowego Portu Palermo
Port Palermo niedługo przemieni się w nowoczesny obiekt, do tego jednak czasu przebudowa będzie uciążliwa dla pasażerów. Aby ułatwić komunikację zbudowano stację tymczasową, zabezpieczoną bramami i panelami.
Czytaj dalej
Ze szkła i stali
Port Palermo jest w trakcie przebudowy, która ma za zadanie dostosować go do wymogów nowoczesności. Projekt architektoniczny przygotował renomowany specjalista – Italo Rota. Po zakończeniu prac port stanie się obiektem ze stali i szkła, po którego kondygnacjach pasażerowie będą się przemieszczać panoramicznymi windami. Niesamowitego uroku nadadzą instalacje świetlne, które stworzą efekt dna morza. Nie zabraknie również infrastruktury usługowej – restauracji i sklepów.
Czytaj również: Trwa renowacja londyńskiej Water Tower
Wyzwania dla projektu
Główną przyczyną remontu była konieczność dopasowania strefy portowej do aktualnych standardów obsługi, a co za tym idzie również poprawa infrastruktury usługowej i logistyki. W ramach prowadzonych prac zostaną przebudowane poczekalnie, system kontroli oraz strefy przyjmowania pasażerów. Usługi transportowe zostaną połączone z częścią restauracyjno-sklepową. Dostęp do portu będzie możliwy również od strony miasta. Poprawie ulegnie także komunikacja – zostanie przebudowana sieć dróg wewnętrznych, powstaną ronda oraz tunel. Nowa część obiektu zostanie połączona z zabytkowymi elementami z XX wieku – fasadą z lat 40’ oraz innymi konstrukcji, które zostaną oczyszczone i odrestaurowane.
Czytaj również: Amfiteatr w Zakopanem
Rozwiązanie tymczasowe
Prace budowlane utrudniły funkcjonowanie portu, dlatego skonstruowano tymczasową konstrukcję do obsługi pasażerów. System paneli i bram, dostarczony przez włoski oddział firmy Betafence z Tortoreto, zabezpiecza przepływ osób w dwóch kierunkach. Panele Securifor zostały zamontowane na słupach prostokątnych z listwą zabezpieczającą. Dla większej sztywności każdy panel osadzono w stalowej ramie. Bramy dwuskrzydłowe wypełniono również panelami Securifor, w dolnej części uzupełniając je profilem poziomym. Ogrodzenie zostało pomalowane proszkiem poliestrowym w białym kolorze. Wejścia do trapów ogrodzono przenośnymi panelami Tempofor F2, które osadzono w postawach i wsparto podwójnymi podpórkami bocznymi.
Czytaj również: Technologia modułowa dla użytkowników biurowców
Dla pasażerów i dla towarów
Port Palermo to jeden z największych portów pasażerskich i wycieczkowych na południu Włoch, obsługujący promy pływające do takich miast jak Neapol, Genua czy Tunis oraz wodoloty na Wyspy Liparyjskie i wyspę Ustica. W 2007 roku obsłużono tu łącznie 2,3 mln pasażerów. Port jest otwarty również na obrót towarami. W tutejszych stoczniach buduje się statki pasażerskie i towarowe.
Zobacz galerie zdjęć
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- PRAWO JAZDY Liczba postów: 35 Grupa: Innowacje w... Znalazłem ich przez polecenie znajomego i nie żałuję – https://www.elkaschool.pl Jeździłem z dwoma instruktorami i obaj byli konkretni, bez zbędnego gadania, al...
- Wyjątkowa galeria sztuki powstaje na ul. Długiej... Liczba postów: 5 Grupa: Architektur...
- Rozmowa z arch. Magdaleną Federowicz-Boule z praco... Liczba postów: 4 Grupa: Architektur...
- elewacja z cortenu Liczba postów: 19 Grupa: Innowacje w... Nie wygląda źle, bardzo nowocześnie. Jeśli jednak o mnie chodzi wolę elewacje Gregbud z naturalnych kamieni. Sądzę też, że to trwalsze rozwiązanie.
- Nowoczesne budownictwo?] Liczba postów: 67 Grupa: Innowacje w... Wielkie projekty budowlane wymagają sprawnej koordynacji i zarządzania. W tym tekście podkreślono, jaką rolę odgrywa generalny wykonawca, który odpowiada za nad...