Uczelnia stawiająca na innowację!
Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu to przede wszystkim jakość praktycznego przygotowania do zawodu. Uczelnia wciąż się zmienia, rozwija i stawia na innowację. Wszystko po to, aby swoim studentom zagwarantować wykształcenie na wysokim, światowym poziomie.
Czytaj dalej
Jako jedyna niepubliczna Uczelnia na Dolnym Śląsku MWSLiT w swojej ofercie posiada kierunek BUDOWNICTWO. W związku z tym, z początkiem bieżącego roku otworzono nowe laboratorium dydaktyczne – laboratorium budowlane. Jego powstaniu towarzyszyło ogromne zainteresowanie przyszłych inżynierów. Szczególny entuzjazm wzbudziło w członkach koła naukowego powstałego przy kierunku budowlanym.
Czytaj również: Podsumowanie dwudziestoletniej działalności jednej z firm
Będą oni mogli w nim konfrontować teorię z tym, co w praktyce będzie towarzyszyć ich późniejszemu życiu zawodowemu. Ćwiczenia w laboratorium wesprą również proces dydaktyczny w ramach takich przedmiotów jak materiały budowlane / wytrzymałość materiałów, mechanika gruntów, oraz materiały i nawierzchnie drogowe. Realizowane tu będą badania związane z problematyką kruszyw kamiennych, spoiw mineralnych, betonów, asfaltobetonów, zapraw cementowych, podbudów drogowych i spoiw bitumicznych.
Studentom udostępniony został sprzęt i aparatura pomiarowa służące do specjalistycznych badań w budownictwie komunikacyjnym:
- automatyczna prasa do badania wytrzymałości betonu na ściskanie (2000 kN), współpracująca z ramą do zginania belek betonowych i płyt chodnikowych (100 kN), z niezbędnymi akcesoriami,
- ręczna prasa CBR (50 kN) do określania nośności podłoża gruntowego pod budowę dróg i podbudów drogowych metodą California Bering Ratio,
- bęben Los Angeles do badania ścieralności kruszyw,
- tarcza Boehmego do pomiarów ścieralności materiałów kamiennych i betonowych,
- ręczny ubijak Proctora wraz z cylindrem do oznaczania wilgotności optymalnej i maksymalnej gęstości objętościowej szkieletu gruntowego,
- wstrząsarka laboratoryjna do oznaczania składu ziarnowego materiałów sypkich i kruszyw wraz z zestawem sit,
- zestaw cylindrów pomiarowych do oznaczania gęstości nasypowej kruszyw,
- suwmiarka Schultza do oznaczania współczynnika kształtu ziaren kruszyw,
- suszarka laboratoryjna do badania wilgotności i nasiąkliwości materiałów budowlanych,
- zamrażarka laboratoryjna do badania mrozoodporności materiałów budowlanych,
- hydrostatyczna waga laboratoryjna (25 kg, 0,1 g) z możliwością ważenia nad- i podszalkowego,
- aparat Ve – Be do badania konsystencji mieszanki betonowej,
- ręczny aparat Blaine’a do oznaczania stopnia zmielenia cementu,
- ręczny aparat Vicata do oznaczania czasu wiązania cementu,
- różne rodzaje form stalowych i tworzywowych do wykonywania próbek betonowych, cementowych, gruntowych,
- ręczny aparat „Pierścień i Kula” do oznaczania temperatury mięknienia asfaltów,
- półautomatyczny penetrometr do badania konsystencji asfaltów i spoiw bitumicznych,
- półautomatyczny aparat Frassa do badania temperatury łamliwości mas bitumicznych, wraz z urządzeniem do przygotowywania próbek.
Zakupiony sprzęt umożliwia następujące badania i pomiary:
- oznaczanie wytrzymałości próbek betonowych i cementowych na ściskanie i zginanie,
- oznaczanie nośności podłoża gruntowego pod budowę dróg i podbudów drogowych,
- pomiar ścieralności kruszyw z odtworzeniem warunków ich pracy w nawierzchni,
- ocena ścieralności kruszyw na ścieranie,
- pomiar ścieralności betonu i innych materiałów budowlanych oraz skał,
- oznaczanie wilgotności optymalnej i maksymalnego ciężaru objętościowego szkieletu gruntowego,
- oznaczanie składu ziarnowego materiałów sypkich takich jak kruszywa, piasek, itp.,
- pomiar gęstości kruszyw,
- oznaczanie kształtu ziaren kruszyw (tzw. wskaźniki kształtu),
- badanie wilgotności i nasiąkliwości materiałów budowlanych,
- badanie mrozoodporności materiałów budowlanych,
- pomiar konsystencji mieszanek betonowych,
- pomiar stopnia zmielenia (wielkości ziaren) cementu,
- oznaczanie czasów początku i końca wiązania spoiw mineralnych,
- oznaczanie temperatury mięknienia asfaltów i spoiw bitumicznych,
- badanie konsystencji asfaltów i spoiw bitumicznych,
- oznaczanie temperatury łamliwości mas bitumicznych.
Czytaj również: Kto otrzymał Złoty Medal MTP BUDMA 2014?
Zakres badań, które możliwe są do wykonania w laboratorium umożliwia prowadzenie badań w szerokim spektrum zagadnień dotyczących budownictwa drogowego. Dynamiczny rozwój tej dziedziny gospodarki infrastrukturalnej w Polsce w pełni uzasadnia funkcjonowanie takiego laboratorium w ramach kierunku budowlanego w Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu.
Studia w MWSLiT to gwarancja sukcesu. Wybierając kształcenie na kierunku BUDOWNICTWO stawiasz przede wszystkim na rzetelne przygotowanie, czemu sprzyja m. in. nowe laboratorium, praktyczne elementy nauczania i rozpoznawalność na rynku pracy.
2014-01-22
Źródło: Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności The report from Gráinne Gilmore highlights a decline in the number of the world’s wealthiest, a notable shift. As global wealth distribution changes, platforms....
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...