Umocniony nasyp Szybkiej Kolei Hiszpańskiej
Pociągi, które na trasie Kordowa – Malaga mogą rozwijać prędkość do 350 km/h stanęły w obliczu zagrożenia. Nasyp kolejowy o długości 155 km był podkopywany przez urocze szkodniki, dlatego do jego umocnienia zastosowano siatkę heksagonalną.
Zapobiec ryzyku wypadków
Tam, gdzie można osiągnąć zawrotne prędkości 350 km/h bezpieczeństwo ma priorytet. Aby zapewnić stabilność torów kolejowych na trasie Kordowa – Malaga wykorzystano produkt firmy Betafence – siatkę plecioną o sześciokątnych oczkach, wykonaną z grubego drutu.
Złe zające
Takiego rozwiązania wymagała specyfika terenu wzdłuż trasy Madryt – Malaga. Duża część odcinków zlokalizowana jest wśród pól i lasów, w których żyją zające. Zwierzaki wybrały nasypy jako doskonałe miejsce na swoje nory i zjawisko stało się prawdziwą plagą.
Ryzyko ich działań mogłoby mieć poważne skutki dla konstrukcji nasypów. Korytarze nor rozgałęziają się, co wpływa na osłabienie konstrukcji, a tym samym przyczyniłoby się do osuwania ziemi. W czarnym scenariuszu mogłoby dojść do poważnej katastrofy.
Ponad milion m2 siatki
Wprowadzono działania prewencyjne, których celem było uniemożliwienie zającom dostępu do nasypów poprzez zabezpieczenie łącznie 1,3 mln m2 powierzchni terenu za pomocą siatki Hexanet. Siatka jest ocynkowana i pokryta antykorozyjną powłoką PVC. Jej oczka mają rozmiar 38 mm, a średnica drutu wynosi od 1,40 do 1,80 mm, dzięki czemu produkt jest odporny na przegryzienie. Całość została wyprodukowana na zamówienie.
18 miesięcy wytężonej pracy
Proces powlekania siatką olbrzymiej powierzchni nasypu trwał łącznie 18 miesięcy, podczas których każdego dnia na miejsce dowożono 1 do 2 ciężarówek załadowanych siatką w rolkach. Na ziemi siatki rozwijano, następnie łączono je drutem, po czym przysypywano cienką warstwą gruntu.
Szybka kolej – długa inwestycja
NAFA - Nuevo Acceso Ferroviario a Andalucía (Nowa Droga Kolejowa do Andaluzji) to projekt, którego część stanowi odcinek Kordowa – Malaga. Prace nad budową szybkiej kolei rozpoczęły się już w roku 1999 i trwały wiele lat ze względu na stopień skomplikowania samego projektu, jak i terenu, przez który poprowadzono torowisko. Natomiast skutki budowy są jak najbardziej zauważalne dla użytkowników kolei. Dzięki wybudowaniu odcinka Madryt – Malaga czas przejazdu pomiędzy tymi miastami skrócił się o 1,5 godziny. Pociągi na tej trasie mogą już teraz jeździć z prędkością do 300 km/h, choć konstrukcyjnie została ona przygotowana nawet na 350 km/h.
Źródło: hyperCREW / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Jak uprzyjemnić sobie i dzieciom urlop we własnym... Liczba postów: 13 Grupa: Ogród i dzi... Witam wszystkie osoby, które są zainteresowane tematem naszej rozmowy. Jeżeli chodzi o mnie, to jakiś czas temu byłem na wyjeździe w Poznaniu i zatrzymałem się....
- Trawnik zawsze modny Liczba postów: 88 Grupa: Zagospodaro... Akurat jeśli chodzi o nawozy do trawników to bardzo dobre są te od Florovit i znajdziesz je w sklepie Inco https://sklepinco.pl/marka/florovit/, jak na przykład...
- Wytrzymałe ogrodzenie betonowe Liczba postów: 7 Grupa: Ogród i dzi... Szukasz idealnego ogrodzenia do swojego domu, które łączy estetykę i funkcjonalność? Przeczytaj artykuł na https://dizajns.pl/jakie-ogrodzenie-beto nowe-jest-naj...
- Jaka farba do malowania basenu? Specjalistyczna fa... Liczba postów: 4 Grupa: Ogród i dzi... Chcąc pomalować beton, należy pamiętać nie tylko o wyborze koloru, ale o wyborze dobrej farby . Przede wszystkim dobrze dobrana farba ma za zadanie chronić b...
- Mini ogródek pod blokiem Liczba postów: 19 Grupa: Zagospodaro... Rozglądając się za wyborem solidnych mebli ogrodowych to na pewno warto rozejrzeć się w ofercie Di Volio u których możliwości zdecydowanie nie brakuje. Przykład...