W Chinach ukończono budowę najdłuższego mostu na świecie

W Chinach ukończono budowę najdłuższego mostu na świecie

Nowa, rekordowa inwestycja właśnie została oddana do użytku. Najdłuższy most świata, a także najdłuższe na świecie przejście morskie i największy projekt infrastruktury realizowany obecnie na wodzie powstał w Chinach, a inauguracja miała miejsce w październiku 2018, po dziewięciu latach budowy. Projekt stulecia obejmuje deltę Rzeki Perłowej, łącząc na odcinku 55 km Specjalny Region Administracyjny Hong Kongu i Makau z prowincją Guangdong (miasto Zhuhai) na kontynencie. Czytaj dalej

 

Chemiczne i mechaniczne systemy mocujące firmy fischer zapewniły bezpieczne mocowanie budynkom portu Zhuhai.


Chiny optymalizują mobilność, wymianę i transport towarów między trzema największymi miastami w delcie Rzeki Perłowej za pomocą systemu mostów wantowych oraz jednego tunelu. Przejście morskie wiedzie z Hongkongu do Guangdong w Chinach kontynentalnych i do Makau. W sumie wznosi się nad 35 kilometrami wody. Składa się z głównego mostu, podwodnego odcinka mierzącego 6,7 km, a także części biegnących między sztucznymi wyspami a lądem stałym. Główny most o długości 22,9 km oraz tunel w zachodniej części obiektu mają łączną długość około 29,6 km. Most ma trzy pasy ruchu w każdym kierunku.

 

W Chinach ukończono budowę najdłuższego mostu na świecieZdjęcie 1: angelword / 123 rf 

W niektórych miejscach delta Rzeki Perłowej ma tylko około 20 metrów głębokości, co pozwoliło na wykorzystanie pylonów. Odcinek obejmujący podmorski tunel oraz trzy części mostu wantowego, pozwalają na swobodny przepływ statkom. Wzmocniona konstrukcja stalowa została tak zaprojektowana, by przetrwać co najmniej 120 lat, będąc odporną na trzęsienia ziemi o magnitudzie do 8 stopni w skali Richtera, prędkości wiatru do 200 km/h oraz zderzenia ze statkami do 300 000 t. Projekt obejmuje w sumie cztery sztuczne wyspy: port w Hongkongu, port Zhuhai i dwie dodatkowe wyspy przy wschodnim i zachodnim wejściu i wyjściu podmorskiego tunelu.

 

W Chinach ukończono budowę najdłuższego mostu na świecieZdjęcie 2: fischer 

 

Czytaj również: Oświetlenie okolicznościowe budynków użyteczności publicznej

 

fischer wsparł głównie prace przy porcie Zhuhai. Podczas montażu korzystano z systemów kotew chemicznych, między innymi: systemu Superbond z ampułką żywiczną RSB oraz zaprawy FIS EM Plus 390 S wraz z elementami systemu. Wykonawca użył również kotew podcinających fischer Zykon FZA. „Chemiczne i stalowe systemy zamocowań fischer przekonały klienta, ponieważ spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie bezpiecznego kotwienia, przenoszącego duże obciążenia w betonie”, podkreślił Andreas Giesinger, dyrektor zarządzający fischer Chiny. „Sprawiło to, iż stały się doskonałym wyborem przy projekcie, w którym obowiązują wysokie standardy konstrukcyjne i projektowe”.

 

W Chinach ukończono budowę najdłuższego mostu na świecieZdjęcie 3: fischer 

Przewagą tych rozwiązań jest również fakt, iż mogą być stosowane w ekstremalnych warunkach takich jak np. otwory wypełnione wodą czy obszarach sejsmicznych. Ponadto zapewniają wysoką odporność na korozję, bezpieczeństwo przeciwpożarowe, a także inne zalety montażowe czy serwisowe.

 

W Chinach ukończono budowę najdłuższego mostu na świecie

Zdjęcie 4: fischer 

 

Czytaj również: Dom z prywatnym Giewontem - kreatywnie przetworzona podhalańska zabudowa

 

Mocna zaprawa iniekcyjna FIS EM Plus 390 S, do połączeń prętów zbrojeniowych o wysokich wartościach nośności osiąganych w betonie, znalazła zastosowanie w trudnych warunkach regionów przybrzeżnych, gdzie konstrukcje są stale narażone na dużą wilgotność, wysokie temperatury i dużą korozyjność powodowaną przez słoną mgłę morską. Zaprawa iniekcyjna fischer została dokładnie przetestowana, aby upewnić się, że zachowa swoją funkcjonalność w tego typu otoczeniu. FIS EM Plus 390 S pozytywnie przeszła długoterminowe testy naprężeń oraz metody badań korozyjnych. Dodatkowo badano również długoterminowe zachowanie zaprawy iniekcyjnej poprzez testy bezpieczeństwa w Niemczech i za granicą, za pośrednictwem ETA oraz testy ICC, oraz inne procesy certyfikacyjne. Po serii rygorystycznych badań oraz testów na miejscu budowy, klient ostatecznie zdecydował się na ten właśnie system zamocowania, do montażu zbrojenia wpodziemnych kondygnacjach budynku.

 

Z kolei kotwy podcinające fischer Zykon FZA zostały zastosowane przy mocowaniu podkonstrukcji ściany osłonowej budynku nadzoru ruchu na budowanym obiekcie. System Superbond z ampułką żywiczną RSB został wybrany przez klienta, do mocowania konstrukcji stalowej wspierającej zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną ścianę budowy Zastosowane rozwiązania gwarantują wytrzymałość, bezpieczeństwo i trwałość zamocowań.

 

W Chinach ukończono budowę najdłuższego mostu na świecieZdjęcie 5: fischer 

Proste użycie produktów, które nie wymaga prawie żadnych narzędzi, również stanowiło zaletę, zwłaszcza w obliczu trudnej lokalizacji, jaką jest plac budowy na sztucznej wyspie. „Po krótkim szkoleniu na miejscu u klienta, przeprowadzonym przez inżynierów fischer, szkoleni pracownicy byli w stanie od razu rozpocząć instalację”, relacjonuje Andreas Giesinger. „Pozwoliło to, uniknąć problemów oraz dodatkowych kosztów na placu budowy i przyspieszyć postęp prac”. 


fischer wsparł klienta autorskimi rozwiązaniami dopasowanymi do wymogów tej konkretnej inwestycji na każdym jej etapie: począwszy od wstępnego planowania i doboru produktów, przez testy na miejscu po szkolenia i wsparcie podczas montażu. „Fakt, iż fischer może poszczycić się ponad 70-letnim doświadczeniem w dziedzinie techniki zamocowań, już wielokrotnie przesądził o naszym udziale przy wielkich inwestycjach” mówi Giesinger. „Zdobyta wiedza pozwala nam polecić odpowiednie rozwiązania dla każdego typu zamocowania, niezależnie od specyfiki środowiska, w jakim ma zostać użyte, spełniając jednocześnie inne wymogi klientów, takie jak zaplecze szkoleniowe, produkcyjne czy serwisowe”. 


OPIS ZDJĘĆ:

Zdjęcie 1: 

Aż po horyzont. Most Hong Kong-Zhuhai-Macao jest 20 razy dłuższy niż most Golden Gate w San Francisco. Arcydzieło inżynierii skraca czas podróży z Hongkongu do Zhuhai z około czterech godzin do około 30 minut. Szacuje się, że 60 000 samochodów lub 250 000 osób skorzysta z przejścia morskiego po jego otwarciu dla ogółu społeczeństwa. 

 

Zdjęcie 2: 

Pomyślne połączenie obszaru Greater Bay: najdłuższa na świecie przeprawa morska łączy Hongkong z Chinami. Projekt ma również na celu poprawę współpracy w dziedzinie transportu, ekonomii, handlu oraz innowacji naukowych i technologicznych. Niezawodne rozwiązania fischer zapewniają bezpieczne mocowanie podziemnych kondygnacji garażu i budynku administracyjnego na wyspie Zhuhai Port. 

Zdjęcie 3: 

fischer był zaangażowany przy budowie kilku budynków na sztucznej wyspie Zhuhai Port i dostarczył chemiczne i mechaniczne.

Zdjęcie 4: 

System fischer Superbond z ampułką RSB, został wybrany przez klienta do mocowania konstrukcji stalowej budynków zarówno wewnątrz, jak i na ścianie wewnętrznej. Ponadto zastosowano fischer FIS EM Plus i kotwę podcinającą Zykon FZA. 

Zdjęcie 5: 

Imponujący efekt: W kilku budynkach na sztucznej wyspie Zhuhai Port fischer dostarczył rozwiązania mocowania chemiczne i stalowe, celem łączenia wzmacniającego, mocowania fasad i zabezpieczenia konstrukcji stalowej na ścianach wewnętrznych i zewnętrznych. 

 

Źródło: Wills / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator zużycia materiałów do budowy sufitów podwieszanych

Społeczność budnet.pl ma już 19412 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 290

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >