Warsaw Build i Aqua-Therm Warsaw

Warsaw Build i Aqua-Therm Warsaw

Przegląd rynkowych nowości, wartościowe kontakty biznesowe, konferencje, warsztaty i pokazy poświęcone branżowym aktualnościom– takie możliwości dają targi B2B.Ich nową jakość tworzy w Polsce firma Lentewenc, należąca do ITE Group –wiodącego organizatora targów na świecie. Przyszedł czas na podsumowanie drugiego roku działalności w Warszawie. Czytaj dalej

 

Warszawa dla biznesu – minął kolejny rok działalności firmy Lentewenc


Warszawa jest niekwestionowanym liderem zachodzących zmian gospodarczych w Polsce – należy do najszybciej rozwijającego się regionu, oferującego najwięcej stanowisk pracy i wykwalifikowanych specjalistów, a także jest obiektem wielu inwestycji i planów rozwoju. Stolica to również punkt, w którym rynek wschodni spotyka się z zachodnim, co czyni miasto doskonałym miejscem do nawiązywania międzynarodowej współpracy.

Od 2013 roku firma Lentewenc organizuje imprezy poświęcone branży budowlanej, medycznej oraz TSL. W roku 2014 do ich grona dołączyły Międzynarodowe Targi Żywności
i Napojów WorldFood Warsaw.

 

 

WorldFood Warsaw – nowe targi w sercu kraju


WorldFood Warsaw to pierwsze takie targi w Warszawie, poświęcone całemu sektorowi spożywczemu – od produkcji aż po wyrób końcowy i jego sprzedaż. Targi już w pierwszym roku zyskały poparcie wielu instytucji branżowych a oficjalnego otwarcia dokonała Zofia Szalczyk, podsekretarz w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Lucjan Zwolak, wiceprezes Agencji Rynku Rolnego, która objęła oficjalny patronat nad targami.

Kwietniowa impreza zgromadziła ponad 3 tysiące odwiedzających z 37 krajów, niemal 100 wystawców z 24 państw, 131 dziennikarzy i przedstawicieli międzynarodowych instytucji branżowych. Wśród gości specjalnych znaleźli się reprezentanci ambasad, m.in. Wielkiej Brytanii, Argentyny, Kazachstanu, Peru, Chile i Tajlandii.

Poza wystawą oraz możliwością prezentacji nowości na rynku, wydarzeniom towarzyszył bogaty program merytoryczny, tworzony przez specjalistów z wybranych dziedzin. W ciągu trzech dni targów odbyło się ponad 20 wykładów, konferencji i paneli dyskusyjnych oraz

pokazy kulinarne, m.in. kuchni malezyjskiej. Targi odwiedzili również przedstawiciele największych sieci handlowych, m.in. Auchan, E.Leclerc, Tesco, Carrefour, Społem, Małpka czy Krakowski Kredens. I edycja WorldFood Warsaw okazała się sukcesem a przyszły rok zapowiada się jeszcze lepiej!

 

 

Czytaj również: Targowanie czas zacząć

 

Warsaw Build – biznes, wiedza i umiejętności


Podobnie jak w poprzednim roku, wrzesień należał do branży budowlanej. Druga edycja Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build przebiegała pod hasłem „Design – Architektura – Budownictwo”. Obecność 70 wystawców z 12 krajów przyciągnęła 2 tysiące odwiedzających, 54 dziennikarzy, a także stacje telewizyjne. Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęło Stowarzyszenie Architektów Polskich.

Największą grupę odwiedzających – 21,5% – stanowiły osoby związane z wyposażeniem i wykończeniem wnętrz. Drudzy w kolejności byli specjaliści działający w zakresie materiałów budowlanych – było ich 20,2% ze wszystkich uczestników. Jeśli chodzi zaś o profil działalności odwiedzających, najwięcej z nich, bo 23,3%, zdeklarowało się jako producenci.

 

Wychodząc naprzeciw zmianom w nowoczesnym budownictwie, organizatorzy uwzględnili w programie konferencję poświęconą efektywności energetycznej w budownictwie, w której wzięli udział przedstawiciele Parlamentu RP, administracji publicznej, inwestorzy, deweloperzy i eksperci.

Podczas Warsaw Build odbyła się również Gala Liderów Rynku Stolarki, na której nagrodzone firmy, które w minionym roku odnotowały najwyższą sprzedaż produktów w poszczególnych kategoriach. Dużym powodzeniem cieszyły się eliminacje do VII Glazurniczych Mistrzostw Polski, w trakcie których odwiedzający mogli na żywo śledzić zmagania fachowców wykonujących prace glazurnicze. Wśród wydarzeń specjalnych znalazło się jeszcze wiele innych atrakcji skierowanych do specjalistów z branży budownictwa, architektury i wnętrz, a także do deweloperów i inwestorów. Nie zabrakło również prelekcji i wystąpień dedykowanych klientom indywidualnym, którzy odwiedzili EXPO XXI ostatniego dnia targów.

Organizując drugą edycję Warsaw Build, braliśmy pod uwagę wychodzący z kryzysu rynek budowlany oraz związane z tym procesem potrzeby profesjonalistów. Stałe uzupełnianie wiedzy i umiejętności jest nieodzowne w aktywnej działalności w branży – mówi Anna Rabiej, manager targów. Dodatkowo, chcieliśmy dać możliwość uczestniczenia w targach również osobom planującym lub będącym w trakcie budowy lub aranżacji domu, potrzebującym fachowych porad oraz rozeznania na rynku materiałów budowlanych i wnętrzarskich – dodaje.

 

WIHE – medycyna w stolicy


Podążanie za trendami i aktualizacja wiedzy jest szczególnie istotna w branży medycznej. Październikowe Międzynarodowe Targi Medyczne i Farmaceutyczne WIHE były okazją do zapoznania się z najnowszymi technologiami w branży oraz do uczestnictwa w specjalistycznych konferencjach, współorganizowanych między innymi z takimi firmami i instytucjami, jak Sequence HC Partners Sp. z o.o., IMS Health Sp. z o.o., Polskie Towarzystwo Elektroradiologii, Izba Gospodarcza Medycyna Polska, czy I Klinika Anestezjologii i Intensywnej Terapii WUM.

Konferencje, wykłady i prelekcje zgromadziły łącznie 400 uczestników!

W 2014 roku w targach WIHE wzięło udział blisko 100 wystawców z 14 krajów. Wśród 2 tysięcy odwiedzających większość, bo aż 56,8%, stanowiła kadra zarządzająca: właściciele firm, prezesi, dyrektorzy i managerowie– mówi Anna Fałat, manager targów WIHE. Wiemy też, że największym zainteresowaniem cieszył się sprzęt medyczny, produkty OTC i suplementy diety oraz wyposażenie medyczne. Sporo osób przyciągnęły również stoiska firm oferujących nowe technologie dla medycyny – dodaje.

Wagę wydarzenia podkreśliła obecność Dyrektora Departamentu Organizacji Ochrony Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia – Janusza Kaszuby oraz Kajetana Wojsyka - Dyrektora Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, a także przedstawicieli Ambasad oraz uczestników belgijskiej misji gospodarczej.

 

 

Czytaj również: Katowice i Poznań – razem można więcej

 

Trans Poland – naprzeciw zmianom


Pierwszy tydzień listopada był intensywny dla branży TSL – na targach Trans Poland spotkali się specjaliści związani z transportem, spedycją i logistyką. Po raz kolejny impreza została objęta Patronatem Honorowym Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Druga edycja targów skoncentrowana była na transporcie intermodalnym oraz na zmianach w przepisach ADR, mających wejść w życie w 2015 roku.

Wysoka dynamika rozwoju branży oraz zachodzące zmiany gospodarcze – nie tylko w Polsce, ale też za granicą, nie mogły zostać z naszej strony bez odpowiedzi. Tworząc program wydarzeń specjalnych, za cel postawiliśmy sobie dotknięcie tych kwestii, które są dla ekspertów najistotniejsze i najbardziej aktualne – mówi Paweł Konowałek, manager targów Trans Poland. Omówienie zmian w przepisach ADR, przedstawienie szans dla polskiego transportu na Wschodzie oraz poruszenie fundamentalnych kwestii związanych z transportem, logistyką i przechowywaniem ładunków, spotkały się z zainteresowaniem branży– dodaje.

W trakcie trzech dni targów w Centrum EXPO XXI obecnych było prawie 100 wystawców z 15 państw, których oferta spotkała się z zainteresowaniem 2 600 uczestników. Ponad połowę z nich (62%) stanowiły osoby należące do kadry zarządzającej – dyrektorzy, prezesi i managerowie wyższych szczebli. Najczęściej wymienianymi wśród odwiedzających celami wizyty na targach było poznanie nowości branżowych, znalezienie partnera biznesowego oraz udział w konferencjach.

 

Rok 2015 – kolejne edycje i kolejne targi


Już teraz wiadomo, że w 2015 roku firma Lentewenc ponownie zorganizuje targi spożywcze, budowlane, medyczne i transportowe – znane są też ich daty. Zupełną nowością będą targi Aqua-ThermWarsaw, których tematyka skoncentruje się wokół systemów grzewczych, wentylacji, klimatyzacji. Nie zabraknie także przedsiębiorców z sektora systemów wodnych, oraz basenów. Debiut targów przewidziany jest na wrzesień – odbędzie się w Centrum EXPO XXI w Warszawie, równolegle z trzecią edycją targów WarsawBuild.

Aqua-Therm to globalnie rozpoznawalna marka, obecna w 11 krajach. W końcu przyszedł czas na wprowadzenie jej do Polski – mówi Michał Grocki, manager targów Aqua-Therm. Sukces zagranicznych edycji, odrodzenie rynku budowlanego oraz rozwój branży HVAC w Polsce skłaniają nas do wierzenia w powodzenie przedsięwzięcia.

Dzięki rozwijającej się działalności firmy Lentewenc, w 2015 roku specjaliści z poszczególnych branż po raz kolejny będą mieli okazję spotkać się w Warszawie, gdzie biznes spotyka się z przedsiębiorczością, napędzając krajową gospodarkę.

 

Fot. 1. Warsaw Build 2014

  

Targi sprzyjały biznesowym rozmowom i poznawaniu nowości rynkowych

 

 

Fot.2. WIHE 2014

 

Dużym powodzeniem cieszyły się stanowiska belgijskich firm ochrony zdrowia, przybyłych na targi WIHE w ramach Misji Handlowej, zorganizowanej we współpracy z Ambasadą Belgii – Przedstawicielstwem Ekonomicznym i Handlowym Flandrii.

 

Fot.3. Trans Poland 2014

 

Głównym obszarem zainteresowania uczestników targów Trans Poland 2014 był transport, branżowe nowości oraz znalezienie partnera biznesowego.

2015-02-03
Źródło: Lentewenc / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19444 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 197

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >