Własny sklep… w kontenerze?

Własny sklep… w kontenerze?

Choć słowo „kontener” może kojarzyć się z nieelegancką, prowizoryczną konstrukcją, w rzeczywistości może oznaczać też wygodne miejsce, w którym zorganizujemy biuro, sklep czy kawiarnię. To rozwiązanie pozwoli także na obniżenie kosztów prowadzenia firmy. Czytaj dalej

 

Ile kosztuje rozkręcenie własnego biznesu – takiego jak niewielki sklep czy kawiarnia? Opracowując biznesplan, musimy wziąć pod uwagę rozmaite wydatki. Za samą rejestrację jednoosobowej działalności nie ponosimy opłat, ale w przypadku spółki prawa handlowego musimy zapłacić za wpis do Krajowego Rejestru Sądowego, taksę notarialną i ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym (łącznie ok. 2000 zł). To tylko początek opłat.

 

Koszty na start

Koszty inwestycyjne, czyli zakup sprzętu i towaru, bez którego nie da się rozpocząć działalności, mogą wynosić od zaledwie kilku tysięcy złotych do bardzo dużych sum. Jeśli zakładamy sklep, będzie nam potrzebne umeblowanie, a jeśli planujemy handlować artykułami spożywczymi – także chłodnia czy zamrażarka. Jeśli marzy się nam kawiarnia, to dobry ekspres do kawy oznacza inwestycję wartą nawet kilkanaście tysięcy złotych. Warto więc już od samego początku szukać oszczędności – np. sklep podpisujący umowę z dużą marką może otrzymać od niej wyposażenie w zamian za regularną współpracę. Zainteresujmy się również różnego rodzaju dotacjami dla młodych firm. Jeśli chodzi o wyposażenie, na początek warto na początku zainwestować w dobrej jakości sprzęt używany. Pamiętajmy przecież o pozostałych kosztach – podatkach, ZUS (nowa działalność może być objęta 2-letnią składką preferencyjną), zatrudnieniu pracowników oraz oczywiście o lokalu.

 

Czytaj również: Przyszłość kamperów: Co nowego w branży RV i „domów na kołach”?


Własny sklep… w kontenerze?

 

Pawilon kontenerowy – alternatywa dla budynku i hali

Koszty budowy budynku przeznaczonego na sklep mogą przewyższyć możliwości finansowe początkującego przedsiębiorcy. Również wynajęcie odpowiednich pomieszczeń – zwłaszcza w dużym mieście – nie jest najtańsze, bowiem oprócz opłat za media, do kosztów utrzymania dojdzie niemały czynsz. Znacznie tańszą, a także niezgorszą opcją jest zakup lub wynajem kontenera handlowego – pawilonu kontenerowego o nowoczesnym wyglądzie, który można idealnie przystosować do naszych potrzeb. Sprzedaż i wynajem takich kontenerów oferuje np. firma Anga.pl pod adresem http://www.anga.pl/oferta-sprzedazy/kontenery-handlowe/.

Do zalet kontenerów należą możliwość dowolnej adaptacji wnętrza stosownie do życzenia klienta, bezproblemowe doposażenie w zaplecze sanitarne, aneks kuchenny, klimatyzację itd. Niewątpliwie zaletą jest również zdecydowanie niższy koszt postawienia takiej konstrukcji w porównaniu z tradycyjnym budynkiem – w ten sposób nasz nowo powstały sklep może być jednocześnie atrakcyjny dla klienta i odpowiedni dla kieszeni świeżo upieczonego przedsiębiorcy.

 

Czytaj również: Jakie są procedury i ile trzeba czekać na założenie własnej działalności?

 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

2018-03-15
Źródło: artykuł sponsorowany / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Marketing Liczba postów: 136 Grupa: Trudne tema... Marketing internetowy to dziś podstawa każdej skutecznej strategii. Od kampanii Google Ads po treści na TikToka – pomaga budować wizerunek i generować sprzedaż....
  • Telewizja internetowa Liczba postów: 180 Grupa: Trudne tema... Coraz więcej osób rezygnuje z tradycyjnej telewizji na rzecz nowoczesnych rozwiązań dostępnych przez internet. Dobrze dobrany pakiet może zapewnić dostęp do ulu...
  • Agencja Jartom pomaga w komercjalizacji nieruchomo... Liczba postów: 10 Grupa: Aktualności Dobra firma, współpracujemy od kilku lat, wszystko w najlepszym porządku. Znaczenie ma dla nas tylko jedno - skuteczność i pod tym względem faktycznie działają....
  • jak dobrać odpowiedni krem do swojej cery? Liczba postów: 131 Grupa: Trudne tema... Jeżeli szukacie sprawdzonego dostawcy nowoczesnych urządzeń i technologii dla gabinetów medycyny estetycznej, dermatologii i kosmetologii, to polecam Wam sprawd...
  • Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 131 Grupa: Trudne tema... Dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa potrzebują systemów, które nadążają za ich tempem. Tradycyjne metody prowadzenia dokumentacji pracowniczej bywają n...

Ostatnio na forum

  • Rozbiórki Liczba postów: 110 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
  • Płoty ogrodowe Liczba postów: 1054 Grupa: Ogrodzenia... Jeśli szukasz wysokiej jakości drewnianych listew do swojego projektu, warto zajrzeć na https://listwywplot.pl/kategorie/drewnia ne-listwy/. Oferują bogaty wybór...
  • Przeprowadzka jeszcze w tym roku Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności Przeprowadzka z firmą to zero stresu. Znalezienie dobrej firmy przeprowadzkowej to podstawa przed zmianą miejsca zamieszkania. Słyszałam dobre opinie o firmie z...
  • Samemu czy z firmą Liczba postów: 8 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
  • Odgrzybianie murów i konstrukcji drewnianych budyn... Liczba postów: 39 Grupa: Stawiamy śc... A co jest w stanie wykryć takie badanie termowizyjne - https://termocent.com/ ? Czy ustalą, jeśli działo się tam coś takiego w przyszłości? Zależy mi na ustalen...
  • Ogrodzenia z kamienia, czyli innowacje i historia Liczba postów: 9 Grupa: Ogród i dzi... Witam wszystkie osoby, które są zainteresowane tematem naszej rozmowy. Jeżeli macie w planach zakup nowego nagrobka lub myślicie nad schodami lub blatem z kamie...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19763 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 345

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >