Wrocław jako miasto otwarte na inne kultury i narody
Inicjatywa WrOpenUp została powołana do życia, by promować Wrocław jako miasto otwarte na inne kultury i narody. Twórcy tej akcji organizują w stolicy Dolnego Śląska wiele przedsięwzięć, które mają przybliżyć mieszkańcom obyczaje oraz tradycje przedstawicieli narodów z całego świata.
Celem kampanii WrOpenUp jest propagowanie otwartości i akceptacji wobec różnorodności etnicznej oraz kulturowej. Powstałe w ostatnim czasie malowidło przy ulicy Sienkiewicza 38 jest elementem ilustrującym założenia tej akcji. Projekt muralu wykonał młody, wrocławski artysta Bartosz Maria Ślusarski „LockyLocksmith”, specjalizujący się w streetarcie. Zrealizował go Rafał Kaufhold. Malowidło emanuje ekspresją barw i zaciekawia lokalnym akcentem, czyli Mostem Grunwaldzkim.
Czytaj również: Pogotowie Budowlane Sika wyruszło ogólnopolskie RoadShow!
Realizowane przez WrOpenUp akcje są wspierane przez wrocławskie firmy, instytucje oraz urzędy, których zadaniem jest promowanie wizerunku miasta. Jedną z firm, która włączyła się do najnowszej inicjatywy WrOpenUp jest firma Baumit, producent materiałów budowlanych, która przekazała farby elewacyjne niezbędne do wykonania malowidła. Odcienie farb zostały wybrane z największej w Europie palety kolorów tynków i farb elewacyjnych Baumit Life, która zawiera całe spektrum odcieni od pastelowych po niezwykle intensywne. Dzięki temu mural jest bardzo wyraźny, żywy i z powodzeniem oddaje zamysł artystyczny autora obrazu. „Jesienią 2012 roku realizowaliśmy wspólnie z fundacją WrOpenUp akcję malowania muralu przy ulicy Kościuszki 76. Owocem tej współpracy było niezwykle okazałe dzieło propagujące tolerancję i akceptację przedstawicieli innych kultur. Nie mogło nas zatem zabraknąć przy kolejnej odsłonie projektu i kontynuowaniu tej idei. Przekazane przez firmę Baumit farby elewacyjne posłużyły do powstania kolejnego muralu we Wrocławiu. Tym razem malowidło ozdobiło ścianę jednej z kamienic przy ulicy Sienkiewicza. Projekt jest niezwykle atrakcyjny wizualnie, a wykonanie odzwierciedla ideę przyświecającą konceptowi całej kampanii. Firma Baumit to międzynarodowy koncern i -z założenia, w działanie firmy, wpisuje się otwartość na inne kultury i narody. Naturalnym zatem jest, że firma Baumit znalazła się wśród instytucji wspierających inicjatywę WrOpenUp” – wyjaśnia Renata Hoffman, P.O. Managera ds. Marketingu w firmie Baumit.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Jak spędzasz swój wolny czas? Liczba postów: 153 Grupa: Trudne tema... Mi najlepiej w czasie wolnym wychodzi oglądanie filmów. Aby znaleźć ciekawe propozycje, korzystam ze strony https://cineman.cc/movies która oferuje szeroki wybó...
- Problem alkoholowy - jak walczyć? Liczba postów: 483 Grupa: Trudne tema... Ludzie piją różne produkty alkoholowe i ja to jestem w stanie zrozumieć, ale nie wiem na przykład, czy jagermeister czy jest zdrowy i czy jego picie nie sprawi,...
- fotografia biznesowa Liczba postów: 289 Grupa: Konferencje... Sesje różnego rodzaju dzisiaj wykonują profesjonalni fotografowie i jak najbardziej warto znaleźć solidnego w swojej okolicy https://bartekciok.pl/ Sesje biznes...
- płytki ceramiczne Liczba postów: 50 Grupa: Trudne tema... Dla osób, które planują remont lub chcą odświeżyć wygląd swojego mieszkania, strona https://ceramicapromat.pl/12-plytki-cera miczne może okazać się bardzo pomocn...
- IVM – procedura nadzoru nad pozaustrojowym dojrzew... Liczba postów: 7 Grupa: Trudne tema... Pretty good post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed reading your blog posts. Anyway, I’ll be subscribing to your feed....