Wymagający klient

Wymagający klient

Wymagający klient zdarza się niemal w każdej branży, także w dekarskiej.

 

Praca z wymagającym klientem okiem SUPERDEKARZY

 

 Brak zaufania i umowy oraz nieefektywna komunikacja – to zdaniem SUPERDEKARZY największe problemy w relacjach dekarzy z inwestorami. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród najlepszych dekarzy z Opolszczyzny. Na szczęście SUPERDEKARZE i na nich mają swoje sposoby.


Szczególnie w czasach powszechnego dostępu do wszelkich informacji związanych z materiałami budowlanymi i wykonawstwem. Ankietowani SUPERDEKARZE przyznali, że najmniej komfortowo współpracuje się z inwestorem, z którym nie ma dobrego kontaktu (słaba komunikacja) oraz z tym, który od początku nie darzy wykonawcy zaufaniem. – Zaufanie to podstawa i to po obu stronach. Klient musi być nas pewien. Wtedy komfort pracy jest zdecydowanie lepszy, co automatycznie przekłada się na jakość wykonanej pracy – przyznaje SUPERDEKARZ, Paweł Bauman, Dekarstwo-Ciesielstwo „Bauman”. Poza tym, wśród wymienionych cech „trudnego klienta” znalazły się także: „zbytnia podejrzliwość” oraz „przesadne marudzenie”.

 

Trudne rozmowy


Negocjacje z klientem to nie lada wyzwanie zarówno dla wykonawcy, jak i inwestora. A nie da się ukryć, że od nich wiele zależy (w tym zdobycie zlecenia). I właśnie podczas rozmowy największym problemem dla dekarzy jest to, że niektórzy klienci „wiedzą lepiej” i podkreślają to na każdym etapie współpracy. Poza tym prowadzą „nierealne negocjacje cenowe”. Wtedy dialog jest najtrudniejszy - przyznają ankietowani. – Wiemy, że każdy chce mieć zrobiony dach jak najtaniej. Jednak my nie możemy zejść poniżej określonej kwoty, bo w takim przypadku musielibyśmy zdecydować się na niższej jakości materiały, za które już nie możemy odpowiadać. Oczywiście negocjować kosztorys zawsze można, ale obracając się w realnych kwotach – podkreśla SUPERDEKARZ. Dodatkowo, na dalszych miejscach wymienili: brak fachowej wiedzy ze strony kontrahenta, co utrudnia przekonanie do określonego, często lepszego rozwiązania oraz zakupienie przez niego towaru o wątpliwej jakości. Rozmowie też nie sprzyjają negatywne emocje, które górują nad rozsądkiem.

 

 

Czytaj również: Prawo własności i spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu

 

Sposoby na wymagającego klienta


Jednak i na takiego klienta ankietowani SUPERDEKARZE mają swoje sprawdzone metody.  Jedną z nich jest rzeczowa rozmowa, czyli poświęcenie inwestorowi dużo uwagi. Na kolejnym miejscu były: przygotowanie szczegółowego opisu zleconych prac i dobrze skonstruowana umowa. – Te kwestie to podstawa dobrych relacji z klientem. One nie tylko formalizują naszą współpracę, ale przede wszystkim określają zakres obowiązków i oczekiwań. W razie jakichkolwiek nieporozumień wystarczy je przeczytać i wiele nieścisłości można wyjaśnić na miejscu – dodaje SUPERDEKARZ, Jarosław Pawłowski z firmy Jar-Dach SUPERDKARZ.

 

Czytaj również: Bloki mieszkalne coraz wyższe

 

Kompleksowe szkolenia SUPERDEKARZY


Obecnie rynek wymaga, by dekarze kompleksowo podchodzili do „obsługi klienta”. Dlatego też Monier Braas rozpoczął cykl szkoleń (wśród swoich certyfikowanych dekarzy), które dotyczą profesjonalnych rozmów handlowych. Dzięki nim SUPERDEKARZE dowiadują się m.in.: jak rozmawiać z kontrahentem, jak zaprezentować mu swoją firmę oraz kosztorys. Pierwsze z serii szkoleń odbyło się w Opolu, kolejne zaplanowane są już wkrótce w Poznaniu i Szczecinie. – Jako nowoczesna firma wychodzimy poza schemat szkoleń typowo technicznych. Poszerzamy ich zakres o tematykę związaną m.in. z komunikacją. Chcemy, by współpracujący z nami dekarze wykazywali kompetencje w zakresie obsługi coraz bardziej wymagającego i świadomego klienta. Tego wymaga od fachowców współczesny rynek - podkreśla Dariusz Smolis, Koordynator Produktu Dachówka z Monier Braas.

2015-05-12
Źródło: superdekarz / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19438 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 264

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >