Wywiad z mistrzem kierownicy - Maciejem Steinhofem

Wywiad z mistrzem kierownicy - Maciejem Steinhofem

Mistrz kierownicy ścigający się na polskich i europejskich torach , Maciej Steinhof, promuje jedną z najnowszych farb firmy. Krakowianin zaprosił nas do swojego garażu, by w otoczeniu wyścigowych maszyn odpowiedzieć na kilka szybkich jak błyskawica pytań. Czytaj dalej

 

Wiemy z jednego z wcześniejszych wywiadów, że prace wykończeniowe nie są Ci obce i miałeś okazję spróbować swoich sił m.in. w malowaniu. Na co zwracałeś uwagę, wybierając farbę? Co jest dla Ciebie optymalnym rozwiązaniem?

Wybierając farbę na pewno zwracam uwagę na efekt końcowy, wykończenie – kolor i połysk. Ważne jest dla mnie także to, bym mógł w komfortowy sposób korzystać z pomieszczenia, czyli aby powłoka była zmywalna, odporna na szorowanie. W domu nietrudno przecież o różne zabrudzenia. Istotna jest dla mnie także trwałość koloru, odporność na promieniowanie UV, by barwa, którą wybrałem towarzyszyła mi jak najdłużej. Jednym z czynników, które biorę pod uwagę jest również to, aby produkt był przyjazny środowisku, czyli w przypadku farby, zawierał jak najmniejszą ilość szkodliwych lotnych związków organicznych.

 


A czy można w jakiś sposób porównać malowanie ATLAS optiFarbą do jazdy samochodem wyścigowym? Jak dużo zależy od umiejętności kierowcy, a jak dużo od samego samochodu? Czy Twoim zdaniem można to przełożyć na umiejętności wykonawcy i właściwości farby? 

 Zarówno w sporcie, w każdej dyscyplinie, jak i różnych branżach, także wykończeniowej, wśród malarzy czy glazurników, znajdziemy profesjonalistów, którzy potrafią dostrzec w produkcie czy narzędziu pewne możliwości i wycisnąć je w 100%. Bardzo dużo zależy od doświadczenia, wiedzy teoretycznej i praktyki, bez względu na to, czy mówimy tu o kierowcy, czy o wykonawcy. Bez tych umiejętności nawet najbardziej profesjonalny produkt – samochód lub farba – może stać po prostu bezużyteczny. Samochód dotrze na metę ostatni, a pokój będzie źle pomalowany.

 

Czytaj również: Rozegrano „Bitwę o łazienkę”

 

Skoro o pokojach mowa, jaki styl lubisz we wnętrzach? Czy znalazłoby się tam miejsce na Atlasową biel? Czy kolorystyka wnętrza przekłada się na kolorystykę samochodów?

Od paru lat, zarówno jeśli chodzi o samochody wyścigowe, jak i takie, którymi jeździmy na co dzień, bardzo modnym kolorem jest biel, która ma nawet swoją nazwę fachową: „Dubai Style”. Białe samochody są bardzo popularne w Emiratach Arabskich i moda ta została rozpowszechniona na całym świecie. To kolor kojarzący się z czystością, elegancją, ekskluzywną estetyką, nowoczesnością. Sam bardzo często jeździłem samochodami w tym kolorze. I zdecydowanie tak, ulubione kolory samochodów przekładają się na kolory we wnętrzu. Większość ścian w moim domu jest w bieli i myślę, że ten kolor pozostanie niezmiennie modny. 

 

 

W modzie jest także ekologia, a Ty w ubiegłym roku brałeś udział w I EKO Rajdzie XL, gdzie znalazłeś się w czołówce. Czy zwracasz uwagę na ekologiczne rozwiązania wokół Ciebie?

Było to bardzo fajne wydarzenie, w którym jeździliśmy samochodami wysokopojemnościowymi, czyli z silnikami powyżej 3 litrów, z dużą liczbą koni mechanicznych. Co ciekawe, zdecydowanie takie samochody nie należą do ekonomicznych, ale nam – zgodnie z motywem rajdu, udało się spalić naprawdę mało paliwa, czyli założenia rajdu spełniliśmy. W motosporcie nie mamy ekopaliw jako takich, natomiast powstaje osobna seria wyścigowa pod nazwą „Formuła E”, czyli „formuła ekologiczna”, która zyskuje coraz większe zainteresowanie. Jeśli chodzi o to, co ja sam robię w kwestii ekologii, to jest to na przykład segregowanie śmieci. Odkładam też osobno nakrętki od butelek, które potem przekazuję na różne akcje. To prosty gest, który każdy z nas może wykonać przy odrobieni dobrej woli, by pomóc drugiemu człowiekowi i przy okazji zrobić coś dla środowiska.

 

Wśród Twoich kibiców są fachowi wykonawcy ATLASA - czy jest coś, co chciałbyś z nimi "zmalować" poza torem, "zrobić na biało" zgodnie z hasłem komunikującym farby?

 Pomysłów jest naprawdę multum (śmiech) i korzystając z okazji serdecznie pozdrawiam tutaj wszystkich wykonawców z Portalu AtlasFachowca.pl. Ale najbardziej chciałbym, abyśmy zrobili na biało… moich rywali na torze. (śmiech) Ze wszystkich kibiców na wyścigach, fachowcy ATLASA są najbardziej widoczną, najgłośniejszą i najsilniejszą grupą, nie da się ich z nikim innym pomylić, są wyjątkowi. To prawdziwi pasjonaci motoryzacji, a ich doping potrafi naprawdę dodać mocy i skrzydeł podczas wyścigu. Dlatego plan jest taki, że ja daję z siebie wszystko na torze, chłopaki z Portalu dopingują mnie na maksa, prześcigamy w ten sposób i innych kierowców i ich kibiców, robimy ich na biało i w ten sposób wygrywamy każdy wyścig, a puchar VW Castrol Cup należy do ATLAS Racing Team. (śmiech)

 

Czytaj również: Architektoniczne weekendy w sportowym stylu

 

To świetny plan! A wracając do fachowców, prowadzisz swój sklep z materiałami wykończeniowymi - czego dziś poszukują Twoi klienci: wykonawcy, inwestorzy? 

Bardzo duża część naszych klientów poszukuje nowoczesności w rozwiązaniach, np. w łazience czy kuchni, ale również doradztwa w kwestii projektowej, co my oczywiście też zapewniamy. Dzięki licznym publikacjom techniczno-inspiracyjnym w prasie czy Internecie, są bardziej świadomi tego, jakie są obecnie dostępne możliwości i czego mogą oczekiwać w ramach ceny, którą muszą zapłacić za projekt i wykonanie. Zależy im na stylu, ciekawym designie, oryginalnym wykończeniu. Pragną, by ich wnętrze i dom wyróżniały się. To zupełnie inne podejście niż kilkanaście lat temu, kiedy polskie wnętrza wyglądały w dużym stopniu tak samo. Dzisiejszy klient pragnie spersonalizowanego wnętrza, które w pełni odda jego zainteresowania, osobowość, gust estetyczny, fantazję – słowem: wnętrza domu, które odda duchowe i emocjonalne wnętrze.

 

 

Na koniec mamy jeszcze pytanie o pracę na planie filmowym reklamy: jak wspominasz te dwa dni? Co było dla Ciebie najtrudniejsze? Co wspominasz jako najzabawniejszą część?

Najtrudniejszą rzeczą, ale też najfajniejszą było nagrywanie hip-hopowego kawałka, zwłaszcza, że nagrywaliśmy go w profesjonalnych warunkach, w prawdziwym studiu. Mieliśmy przy tym niezły ubaw, zresztą, cała reklama, jej scenariusz i realizacja były po prostu genialne! W ciągu dwóch dni pracy nad teledyskiem w szopie, przy szopie, na sianie (śmiech) uśmiech nie schodził nam z twarzy. To zresztą widać na filmiku „making of…”, który jest dostępny na stronie www.zrobimycienabialo.pl. To było naprawdę niezwykłe doświadczenie, więc korzystając z okazji serdecznie dziękuję ekipie filmowej i zespołowi ATLASA, jak również Jurkowi i Pawłowi – wszyscy pozytywnie nakręcaliśmy się do wspólnej pracy i zabawy. To była czysta przyjemność i myślę, że teledyskiem pokazaliśmy fajne, luźne podejście, z humorem – coś, dzięki czemu można naprawdę się odciąć i złapać dystans do rzeczywistości czy różnych spraw, które zdarza nam się traktować zbyt serio.

2014-07-01
Źródło: telemaagency / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
  • Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
  • firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
  • Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
  • Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19469 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 433

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >