Wzrost zysku producenta kostki brukowej
Po trzech pierwszych kwartałach 2013 r., zysk netto wiodącego polskiego producenta kostki brukowej wzrósł o 514 proc., sięgając 6,6 mln zł. W tym samym czasie przychody wzrosły o 2,4 proc. do 157,3 mln zł, a EBITDA była o 64,4 proc. wyższa i wyniosła 30,6 mln zł.
Czytaj dalej
Biorąc pod uwagę dane za sam trzeci kwartał, w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku, przychody Grupy wzrosły o 21,3 proc. do 83,7 mln zł, EBITDA zwiększyła się o 32,7 proc. osiągając poziom 15,6 mln zł, a zysk netto był o 11,7 proc. wyższy i wyniósł 6,4 mln zł.
Czytaj również: Program certyfikacji online Professional Energy Manage
„Przedłużająca się zima spowodowała przesunięcie realizacji inwestycji o kilka miesięcy. Pomimo opóźnionego rozpoczęcia sezonu, w drugiej połowie roku Libet nie tylko zdołał wyjść ponad kreskę, ale znacząco przebił wyniki z roku poprzedniego. To w dużej mierze efekt konsekwentnej realizacji strategii, zakładającej dyscyplinę kosztową oraz koncentrację na sprzedaży wysokomarżowych produktów z segmentu Premium” – podsumowuje Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.
W trzech pierwszych kwartałach 2013 roku Libet konsekwentnie rozwijał ofertę w zakresie produktów Premium, m.in. poprzez inwestycje w rozbudowę linii Stampo. Poniesione nakłady pozwolą nie tylko rozszerzyć portfolio o kolejne nowości, ale także – co istotne ze względu na marże - zwiększyć wolumen sprzedaży tego typu produktów. W raportowanym okresie przychody z tytułu sprzedaży nowych produktów w ofercie Libet były o ponad 80 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Czytaj również: Utrata pracy a kredyt? To nie musi być problem...
Dynamiczny wzrost sprzedaży tej grupy pokazuje, że innowacje w zakresie wzornictwa cieszą się uznaniem końcowych odbiorców, a konsekwentna realizacja strategii w zakresie rozwoju oferty Premium daje wymierne efekty biznesowe. Jednym z nich jest wzrost marży brutto, która po dziewięciu miesiącach tego roku wyniosła 23,4 proc. i była o 3,2 p.p. wyższa niż rok wcześniej.
Grupa korzysta również na rozpoczynającym się ożywieniu w branży. Średni odczyt indeksu PMI dla przemysłu w Polsce wyniósł w trzecim kwartale 52,3 pkt i był najwyższy od drugiego kwartału 2011 roku. Powinno to przełożyć się na poprawę sytuacji rynkowej w kolejnych okresach.
Czytaj również: Plan zakupów firmy CBRE
Libet intensywnie szuka nabywców na rynkach zagranicznych. W ostatnich miesiącach zrealizował pierwsze transakcje na rynku słowackim, na którego potrzeby przygotowana została dedykowana oferta - m.in. powstał katalog oraz strona internetowa w języku słowackim. Kolejnym naturalnym kierunkiem ekspansji zagranicznej Libetu są Czechy, gdzie również istnieje niewielka konkurencja w segmencie produktów Premium. Grupa jest w stanie obsługiwać oba te rynki z zakładów zlokalizowanych na południu Polski. Do 2018 roku Libet planuje osiągać z eksportu przychody na poziomie 15-18 mln zł rocznie.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...