Zakończono budowę tunelu i strategicznego układu drogowego w Międzylesiu
Zakończono przebudowę strategicznego układu drogowego oraz prace związane z przeprowadzeniem ruchu pod linią kolejową w warszawskiej dzielnicy Wawer. Obiekty zrealizowane w ramach inwestycji zostaną oddane użytkownikom 28 października br. o godzinie 19.
- Otwarcie inwestycji przed Wszystkimi Świętymi
- Jedna z priorytetowych inwestycji m.st. Warszawa w dzielnicy Wawer
- 80-metrowy tunel pod torami kolejowymi poprawi płynność ruchu w Międzylesiu
- Zwiększenie bezpieczeństwa komunikacji w rejonie dworca PKP
W niespełna dwa lata STRABAG wybudował w Międzylesiu 80-metrowy tunel pod torami PKP, dwa podziemne przejścia dla pieszych i przebudował drogi o łącznej długości 830 m. Nowa infrastruktura połączyła obie strony Wawra bez konieczności pokonywania przejazdu kolejowego, rozwiązując w ten sposób problem korków drogowych.
Inwestycja kosztowała ok. 75 mln zł netto (92 mln zł brutto). STRABAG podpisał umowę z Inwestorem w listopadzie 2014 r.
Komfort i bezpieczeństwo
Zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawstwa, zadbano o dwie kluczowe dla tej inwestycji potrzeby mieszkańców dzielnicy: bezpieczeństwo i komfort poruszania się po niej.
- Inwestycja ta była bez wątpienia - zaraz po II linii Metra - największym i najtrudniejszym placem budowy w stolicy. Od początku wiedzieliśmy, że będzie wymagała dużej precyzji, perfekcyjnej organizacji pracy, ścisłego przestrzegania harmonogramu, ale też uważności i reagowania na sygnały biegnące od mieszkańców Wawra. Świadomi potrzeb, zorganizowaliśmy prace budowlane w taki sposób, aby podróżni codziennie mogli korzystać z dworca kolejowego. Zadanie wykonaliśmy dzięki zaangażowaniu ponad 150 osób. Z efektu naszej pracy będzie korzystało 70 tys. mieszkańców Wawra i tysiące podróżnych. Będzie bezpieczniej i bardziej komfortowo. To dla nas duża satysfakcja – mówi Alfred Watzl, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.
Czytaj również: Mieszkanie kupisz nie tylko w Internecie
Nowy tunel pod torami
Skrzyżowanie ul. Patriotów, Zwoleńskiej i Żegańskiej samo w sobie, dla wielu kierowców było miejscem newralgicznym. Gdy opadał szlaban przejazdu kolejowego, czasem nawet, co kilkanaście minut, przejazd przez tory był blokowany, co prowadziło do ogromnych zatorów drogowych. W efekcie realizacji przedsięwzięcia, przejazd został zastąpiony tunelem, który przebiega pod linią kolejową relacji Warszawa – Lublin oraz ulicami Patriotów i Szpotańskiego Pod względem konstrukcyjnym tunel jest wygięty w łuk, wewnątrz którego wybudowano po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Całkowita długość obiektu wraz ze zjazdami do tunelu wynosi ponad 336 m, natomiast tunelu wraz z płytą stropową ma długość 80 m. Jego realizacja skoordynowana została z pozostałymi pracami związanymi z przebudową dróg i uzbrojeniem terenu tak, aby utrzymać ruch kolejowy jednego z torów.
STRABAG prace wykonywał kompleksowo, od robót budowlanych poprzez branżowe, aż po zagospodarowanie terenu zieleni. Przebudował kanalizację deszczową i sanitarną, a także sieć energetyczną (ponad 21 km kabli), teletechniczną i ciepłowniczą.
STRABAG wykonał inwestycję według projektu ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., pod Nadzorem ZBM Inwestor Zastępczy S.A. na zlecenie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych oraz MPWiK w m. st. Warszawie S.A.
Czytaj również: Dzień Organizacji Narodów Zjednoczonych
Fakty
WARTOŚĆ ZLECENIA NETTO:
ok. 75 mln PLN (~ 17,5 mln EUR)
UDZIAŁ STRABAG:
100%
TERMIN REALIZACJI:
11/14 – 10/16
ZAMAWIAJĄCY:
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie
MPWiK w m.st. Warszawie S.A.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...
- Gdzie sprzedać łożyska do maszyn? Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chce sprzedać łożyska do maszyn, które nie są mi już potrzebne, jak macie kogoś kto zajmuje się skupowaniem części i możecie poradzić to dajcie znać. W dużej mi...