Zakup komina - jakie gwarancje ma konsument?

Zakup komina - jakie gwarancje ma konsument?

Słowa gwarancja i reklamacja budzą najczęściej niepokój. Każdy z nas ma bowiem, co najmniej jedno doświadczenie z trudnym i czasochłonnym procesem zwrotu lub naprawienia wadliwego produktu. Defekt butów czy zegarka to nieduży problem, biorąc pod uwagę awarie produktów, od których prawidłowej pracy może zależeć nasze zdrowie bądź życie. Warto wiedzieć, co oznacza, że producent udziela gwarancji i jakie prawa przysługują nam przy zakupie systemu kominowego. Czytaj dalej

 

- Nasza gwarancja jest dowodem na to, że  produkty firmy MK są wykonane zgodnie z europejskimi normami technicznymi i obowiązującymi aktualnie przepisami prawa budowlanego. Są ponadto wykonane z materiałów, na które posiadamy odpowiednie atesty i certyfikaty – wyjaśnia Dorota Wojciechowska, manager produktu marki MK Systemy Kominowe. Gwarancja zapewnia, że elementy systemów są wolne od wad fizycznych, które mogą powstawać w czasie produkcji oraz transportu towaru do klienta. Nie obejmuje ona natomiast:

- nieprawidłowo dobranego komina do instalacji, niespełniającego warunki normy PN_EN 12384-1:2004 Kominy – Metody obliczeń cieplnych i przepływowych

- uszkodzeń wynikających z nieprawidłowej konserwacji przewodów kominowych wymaganych przez prawo budowlane i rozporządzenia MSWiA (sprawdzanie stanu technicznego oraz okresowe czyszczenie przewodów kominowych)

- nieprawidłowej wydajności, spowodowanej niewłaściwym montażem lub konfiguracją zakupionego sprzętu

 

zakup komina - jakie gwarancje ma konsument

 

Czytaj również: Sprawdzamy komin po zimie - dlaczego nie można tego lekceważyć?

 

W praktyce, marka MK Systemy Kominowe gwarantuje niezawodną pracę systemów przez 20 lat – jeśli ich użytkownicy będą z nich korzystać  zgodnie z przeznaczeniem, zaleceniami producenta i przepisami prawa. - Jesteśmy pewni jakości naszych produktów, wiemy jednak że zdarza się użytkownikom nieświadomie popełnić błędy instalacyjne. Mam tu na myśli, między innymi, wykorzystywanie starych systemów kominowych do eksploatacji z nowymi urządzeniami po modernizacji kotłowni, bez uwzględnienia przekroju przewodu kominowego i dostosowania typu pracy systemu kominowego do nowego kotła – mówi Marek Lis, ekspert MK Systemy Kominowe.

 

W przypadku materiałów instalacyjnych ich niezawodna praca jest o tyle ważna, że są to elementy najczęściej ukryte w budynku np. wkłady w szachtach kominowych, czy kominy powietrzno-spalinowe w zabudowie. Udzielając 20-letniej gwarancji, potwierdzamy, że nasze wyroby użyte zgodnie z ich przeznaczeniem nie ulegną zużyciu w tym okresie, a ich posiadacz uniknie drogiego i wymagającego remontu – dodaje.

 

zakup komina - jakie gwarancje ma konsument

 

Czytaj również: Paliwa płynne i stałe - jaki komin wybrać?

 

Jeżeli jednak użytkownik komina z jakichś przyczyn nie jest zadowolony z pracy swojego systemu kominowego, to po sprawdzeniu czy taki system jest dobrze dobrany i dopasowany do urządzenia grzewczego, może poprzez sprzedawcę, u którego kupił komin, zgłosić reklamacje - w formie pisemnej za pośrednictwem poczty, faksu, e-maila, doręczyć osobiście lub telefonicznie. Sprzedawca po otrzymaniu niezbędnych dokumentów, takich jak: dowód zakupu, przeglądy kominiarskie, dokumentacja fotograficzna, zgłasza reklamację do producenta, gdzie jest ona rejestrowana. Wówczas  rozpoczyna się 14-dniowa procedura, która ma na celu ustalenie przyczyn zaistniałego problemu. - Angażujemy przy tym kierownika działu odpowiedzialnego za powstanie reklamacji oraz pracowników z działu jakości, którzy zajmują się  przebiegiem całej reklamacji, czyli jej przyczyną oraz podjętymi działaniami naprawczymi.  Działanie te mają na celu nie tylko rozwiązanie danej reklamacji ale również wprowadzenie zmian w procesie produkcji i kontroli jakości, aby wyeliminować tego typu reklamacje – mówi Dorota Wojciechowska.

- Cały proces jest niezwykle transparentny, ponieważ naszym głównym celem jest wyjaśnienie zaistniałej niedogodności i uniknięcie ewentualnych problemów w przyszłości.

W przypadku zaistnienia usterki towarów uprawnienia gwarancyjne obejmują dwa sposoby jej usunięcia: naprawę towaru czy też jego części lub wymianę towaru / jego części na nowy. 

Źródło: NiebieskiOcean / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Budowa domu jednorodzinnego Liczba postów: 358 Grupa: Firmy budow... A czy przykładowo wiecie już gdzie pozyskacie dobry beton? Tak pytam, ponieważ zastanawiam się nad tym gdzie dokonac dla siebie na budowę taki...
  • Dekorator wnętrz Liczba postów: 201 Grupa: Firmy budow... Bigg Boss 19 is expected to be even better, as it will open doors for commoners once again, with only a few celebrities joining the season. This mix promises m...
  • Remont mieszkania Liczba postów: 78 Grupa: Firmy budow... Swoją drogą, przeglądałem ostatnio klej polimerowy i wygląda to sensownie – ktoś testował/próbował/używał? Zastanawiam się, jak się sprawdza na różnych powierzc...
  • Budowa domku narzędziowego krok po kroku Liczba postów: 13 Grupa: Budowa i re... jeśli chodzi o budowę domku narzędziowego, to zdecydowanie warto rozważyć użycie płyt MPB do zabudowy wnętrza albo do wykonania półek i regałów. sam tak zrobiłe...
  • Własna firma Liczba postów: 311 Grupa: Firmy budow... Kancelaria specjalizuje się w sprzedaży, skup zadłużonych spółek i likwidacji spółek, zapewniając pełną obsługę prawną oraz doradztwo biznesowe. Oferują równi...

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19671 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 203

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >