Zasada Zero Waste w nowej kampani ALDI - „Zakręć się na niemarnowanie!”
W jaki sposób zadbać o to, by nasze warzywa i owoce dłużej pozostawały świeże? Co można wyczarować z ziemniaczanych obierek i skórki od arbuza? Jak zamknąć w słoiku smak ulubionych potraw? Na te i wiele innych pytań w najnowszej kampanii edukacyjnej sieci odpowiada Farmer ALDIK. W sklepach oraz na stronie internetowej ALDI klienci znajdą materiały zachęcające do niemarnowania żywności oraz szereg porad i przepisów w duchu zero-waste. Sieć wzięła również udział w wydarzeniu charytatywnym „Kulinarny Ogień dla Świetlikowa”, przekazując blisko 400 kilogramów warzyw i owoców oraz organizując warsztaty na temat niemarnowania żywności dla uczestników wydarzenia.
Według badaczy działających w ramach Programu Racjonalizacji i Ograniczania Marnotrawstwa Żywności w ciągu roku w Polsce marnowanych jest ok. 4,8 mln ton jedzenia - taką ilością można by zapełnić około 12 miliardów talerzy. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Banki Żywności jednymi z najczęściej wyrzucanych produktów są owoce i warzywa. Pierwsze z nich jako główne źródło marnowania żywności wskazało 38% ankietowanych. Niewiele mniej – bo 36% badanych – przyznało, że w koszu bardzo często w ich domach lądują warzywa. Kierując się powyższymi wskaźnikami, ALDI w ramach tegorocznej odsłony swojej kampanii edukacyjnej postanowiło zwrócić szczególną uwagę właśnie na tę grupę produktów.
- W ALDI nie tylko zachęcamy do niemarnowania, ale również podejmujemy realne działania edukacyjne i informacyjne, promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi i odpowiedzialne postawy konsumenckie. W ramach tegorocznej odsłony naszej kampanii edukacyjnej z zakresu zero waste postanowiliśmy skupić się na tym, w jaki sposób możemy zadbać o niemarnowanie warzyw i owoców – mówi Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji ALDI Polska. – Od zawsze przykładamy ogromną wagę do świeżości i wysokiej jakości tych produktów w naszym asortymencie - średnio w ciągu roku przeprowadzamy aż 1400 kontroli produktów z tej kategorii, analizując takie parametry jak wygląd, smak, zapach, konsystencja czy rozmiar. Z chęcią zatem podzielimy się radami na temat tego, jak tę świeżość można zachować na dłużej we własnym domu – tym bardziej, że mamy w ALDI wyjątkowego eksperta w tym temacie, czyli naszego Farmera ALDIKA - podkreśla.
Czytaj również: UE powinna przeznaczyć blisko 400 miliardów euro na walkę z deficytem wody
Liczne wskazówki na temat tego, jak wykorzystać resztki jedzenia, a także jak przechowywać żywność i o czym pamiętać podczas wekowania przetworów przeczytamy na stronie internetowej ALDI w specjalnej zakładce: https://www.aldi.pl/zero-waste/niemarnujemy.html. Wśród propozycji na potrawy i przekąski zero waste znajdziemy tutaj np. przepis na dżem ze skórki arbuza, „nutellę” z dojrzałych śliwek czy chipsy z ziemniaczanych obierek.
Czytaj również: Baumit i PLGBC łączą siły na rzecz ekologicznego budownictwa
Kampania „Zakręć się na niemarnowanie” stanowi część szerszych działań ALDI z zakresu propagowania niemarnowania żywności i realizacji idei zero-waste. Sieć nie tylko stale optymalizuje pod tym kątem swoje działania wewnętrzne, współpracuje także z organizacjami charytatywnymi w zakresie przekazywania żywności. W ramach tegorocznej odsłony kampanii ALDI wzięło dodatkowo udział w wydarzeniu charytatywnym „Kulinarny Ogień dla Świetlikowa”. Sieć przekazała organizatorom blisko 400 kilogramów warzyw i owoców. Uruchomiła też własne stoisko, gdzie odwiedzający mogli spróbować potraw ugotowanych przez pracowników ALDI pod czujnym okiem zawodowego kucharza oraz posłuchać porad eksperta z zakresu zero-waste. Całość inicjatywy wspiera Fundację Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo w Tychach.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- mieszkania deweloperskie katowice Liczba postów: 17 Grupa: Trudne tema... Jakie macie zdanie na temat obecnych cen nieruchomości? fotele uszaki kolorowe
- Skuteczna reklama dla e-biznesu? Liczba postów: 267 Grupa: Trudne tema... To ja polecę https://www.reklama-w-internecie.warszaw a.pl
- Reklama firmy Liczba postów: 458 Grupa: Trudne tema... Podstawa to dobra firma, która może zająć się reklamą w Internecie. Np. na rynku Warszawskim jest duża konkurencja, ale są dobre firmy.
- Trwa rejestracja na XVII edycję Forum Rynku Spoży... Liczba postów: 16 Grupa: Aktualności
- mieszkania deweloperskie katowice Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... Co Wy sądzicie o obecnych cenach nieruchomości? fotele uszaki kolorowe