Zmiany w aranżacji biura
„Fit-out cost guide” został opracowany z myślą o naszych klientach, których w kwestii aranżacji biur na całym świecie łączy pytanie: „Ile to będzie nas kosztować…?”. Wszyscy najemcy oraz właściciele biurowców, a także klienci w Polsce planując zmianę siedziby bądź modernizację obecnego biura, chcą wiedzieć, na jakie koszty muszą się przygotować.
Czytaj dalej
JAK POLICZYĆ KOSZTY ZMIANY I ARANŻACJI BIURA? DORADZAJĄ EKSPERCI CBRE
– CBRE, największa na świecie firma doradcza w sektorze nieruchomości komercyjnych, razem z wiodącymi producentami mebli biurowych, stworzyła pierwszy na polskim rynku przewodnik adresowany do firm planujących relokację bądź modernizację biura. Przewodnik należy do cyklu publikacji, które CBRE przygotowuje w całym regionie EMEA. „Fit-out cost guide” jest zestawem wskaźników rynkowych niezbędnych przy planowaniu przearanżowania powierzchni biurowej bądź zmianie lokalizacji biura. Do jego przygotowania eksperci CBRE wykorzystali rzeczywiste dane i informacje od wykonawców aranżacji powierzchni biurowych.
Na ich podstawie ustalone zostały koszty budowy i wykończenia biura w trzech najbardziej popularnych standardach – zarówno dla modelu biura tradycyjnego oraz dla nowego na naszym rynku konceptu biura elastycznego. Partnerzy informatora: Kinnarps, Nowy Styl Group, Mikomax Smart Office oraz Steelcase dokonali oszacowania kosztów pełnego umeblowania biura we wspomnianych trzech wariantach dla obu konceptów. Wiodące na rynku mebli biurowych firmy przygotowały opracowania dla modelowego klienta korporacyjnego zakładając typowe rabaty i zniżki oferowane nowemu klientowi przy kompleksowym wyposażeniu biura. Według CBRE, uwzględniając wszystkie prace, od zaprojektowania do zaaranżowania, model typowego, tysiącmetrowego, warszawskiego biura może być przygotowany dla najemcy w 10 do 12 tygodni.
Czytaj również: Porządek na biurku
Nasz informator, stworzony w oparciu o wieloletnie doświadczenie CBRE, wiedzę naszych partnerów oraz informacje z lokalnego rynku powierzchni biurowych, ma za zadanie dostarczyć im tych niezbędnych informacji w procesie podejmowania decyzji o pozostaniu bądź relokacji” – mówi Karina Kreja, zastępca dyrektora działu doradztwa budowlanego, liderka Strategii Środowiska Pracy w CBRE.
Czytaj również: Wygodny fotel w biurze
Do opracowania polskiego informatora kosztów aranżacji biura posłużył model typowej przestrzeni biurowej o powierzchni 1,000 mkw., dedykowanej 95 pracownikom, zlokalizowanej w centralnej części biurowej Warszawy (Central Business District). W wariancie tradycyjnym przewidziano stałe stanowiska pracy w gabinetach oraz pomieszczeniach typu Open Space dla wszystkich pracowników. Natomiast w koncepcji biura elastycznego zmniejszono liczbę stanowisk w oparciu o zagregowane wyniki badań prowadzonych przez CBRE dla Klientów. Badania aktywności pracowników oraz wykorzystania przez nich infrastruktury biurowej wskazują, że typowa zajętość biurek wynosi około 80 proc. i w zaproponowanym przykładzie przekłada się na 78 biurek dla 95 użytkowników Inne kluczowe założenia przyjęte w koncepcji elastycznego biura to większy udział tymczasowych jednostek roboczych, takich jak małe salki konferencyjne, pokoje do tzw. cichej pracy, gorące biurka, a także więcej przestrzeni wspólnej oraz rekreacyjnej stworzonej choćby w powiększonej recepcji, kuchni oraz w specjalnie zaprojektowanych miejscach, w których pracownicy mogą odpocząć czy odbywać mniej formalne (np. wewnętrzne) spotkania.
Koncepcja Elastycznego Biura (Agile Office) staje się coraz bardziej popularna wśród firm. Jest reakcją na zmiany, jakim podlega środowisko i kultura pracy. Obecnie, dotychczasowe statyczne zadania ewoluują w kierunku działań projektowych, które wymagają podejścia zespołowego, dynamicznego tworzenia dedykowanych grup ‘szybkiego reagowania’ oraz w konsekwencji większej mobilności pracowników. Ma to na celu podniesienie efektywności realizowanych zadań. Dzisiejsze wyzwania i potrzeby jakie generuje rynek pracy wymagają od pracodawców i pracowników nowych, elastycznych zachowań, co przekłada się również na powierzchnię biurową.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Praca za granicą - jak ją znaleźć Liczba postów: 80 Grupa: Ciekawe pom... jak nie wiesz jak sie za to zabrac samodzielnie i wolisz uniknac zbednych problemow to jednak lepiej sie skontatowac od razu z agencja Mondi https://mondi.pl/.....
- Komfortowa jadalnia w małym mieszkaniu Liczba postów: 16 Grupa: Wnętrza Szanowni Państwo, Dobrą alternatywą dla tynków dekoracyjnych, betonu architektonicznego, tapet czy kamieni są płytki klinkierowe. King Klinker https://kingklink...
- Biuro księgowe w Warszawie Liczba postów: 11 Grupa: Porady i op... Samodzielne prowadzenie księgowości w e-commerce może być korzystne finansowo, ale wiąże się z ryzykiem popełnienia błędów. Wymaga to znajomości zasad podatkowy...
- Wieszaki na ręczniki Liczba postów: 14 Grupa: Najnowsze t... Ja tam specjalnie nie kombinuję. Wziąłem najzwyklejsze wieszaki z przyssawkami, bodaj 5 na jednym kiju. Jakiejś marki no-name, kompletnie nie pamiętam. To wszys...
- Meble laboratoryjne Liczba postów: 58 Grupa: Porady i op... Przechowywanie próbek biologicznych w temperaturach ultra-niskich wymaga specjalistycznych zamrażarek, które gwarantują stabilność warunków nawet przy -86˚C. Te...