Zwiększa się liczba sprzedawanych mieszkań na parterze

Zwiększa się liczba sprzedawanych mieszkań na parterze

Z analiz agencji Metrohouse wynika, że z roku na rok zwiększa się liczba sprzedawanych mieszkań na parterach. Kupujący mają coraz mniej oporów przed nabywaniem takich lokali.

 

W ciągu ostatnich czterech lat o 4,9 pkt. proc. wzrósł odsetek mieszkań nabywanych na parterach. Obecnie już prawie co piąte mieszkanie sprzedawane na rynku wtórnym jest usytuowane na najniższej kondygnacji. Wyliczenia oparto na bazie kilkunastu tysięcy transakcji z rynku wtórnego przeprowadzonych przez doradców Metrohouse w siedmiu miastach w Polsce. 

 

Czytaj również: Pomyślny 2012 rok dla Działu Powierzchni Biurowych

 

 

Wzrost sprzedaży mieszkań na parterze z pewnością nie jest pochodną ceny. Z wyliczeń wynika, że różnice w średniej cenie m kw. wszystkich sprzedawanych mieszkań a transakcjami na parterze nie są znaczące. Taki zakup nominalnie jest najbardziej opłacalny w Warszawie, gdzie m kw. mieszkania na parterze jest tańszy średnio o 243 zł. Kupując mieszkanie o powierzchni 50 m kw. możemy w sumie zaoszczędzić przeciętnie ponad 12 tys. zł. W Gdyni zakup mieszkania na najniższej kondygnacji da nam oszczędności rzędu 11,9 tys. zł, a w Łodzi 7,5 tys. zł. Analizowane transakcje wskazują, że najmniejsze różnice odnotowuje się w Krakowie, gdzie w 2012 r. mieszkania sprzedawane na parterze były tylko 15 zł tańsze za m kw. 

 

Czytaj również: Pesymistyczne dane GUS

 

 

Dlaczego partery?

Wzrostu popularności mieszkań na parterach nie można tłumaczyć tylko niższą ceną. Wraz z nadejściem deweloperów, którzy zadbali o kwestie bezpieczeństwa osiedli stereotyp niebezpiecznego mieszkania na parterze odszedł do lamusa. – Z moich obserwacji wynika, że duża część mieszkań sprzedawanych na parterach to mieszkania z ogródkiem w nowym budownictwie. Budynki powstałe w ostatnich kilkunastu latach dają większe poczucie bezpieczeństwa, osiedla są strzeżone, monitorowane, zamknięte. Jednocześnie parter z ogródkiem to idealne miejsce dla rodzin z dziećmi lub osób posiadających np. psa, a zdecydowanie tańsze i lepiej zlokalizowane niż większość domów, komentuje Ewa Mielczarczyk, dyrektor warszawskiego oddziału Metrohouse. 

 

2013-01-25
Źródło: METROHOUSE & PARTNERZY S.A. / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 64 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
  • Przeprowadzki Polaków Liczba postów: 18 Grupa: Aktualności Polecam niezawodną w tym temacie www.przeprowadzkiwroclaw.pl bardzo profesjonalna, znakomicie poradzili sobie ze wszystkim, spełnili nasze wszystkie oczekiwani...
  • firma transportowa trójmisto Liczba postów: 65 Grupa: Trudne tema... Doskonała strona dla przewoźników cargo https://www.rufus.pl/poradniki/niemiec-o dplywa-cennik/ Dowiedziałem się, że promy kursują niemal całą dobę, co pozwala n...
  • Firma transportowa Liczba postów: 96 Grupa: Trudne tema... Warto też zaznaczyć, że https://muntech24.pl/ to synonim solidności i niezawodności. Firma oferuje szeroki wybór zawiesi, pasów transportowych i lin, które sp...
  • Reklama firmy Liczba postów: 469 Grupa: Trudne tema... Jeśli zastanawiasz się nad skuteczną reklamą dla swojej firmy, warto rozważyć marketing szeptany na Facebooku. Ta forma reklamy pozwala na dotarcie do szerokieg...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19468 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 563

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >