Zyski czołowego dewelopera z Trójmiasta
Grupa Kapitałowa Inpro, jeden z czołowych trójmiejskich deweloperów notowany na GPW w Warszawie, podsumowała wyniki za 2013 rok. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 15,1 mln zł, przy osiągniętych przychodach ze sprzedaży w wysokości 178,3 mln zł. Wartość sprzedanych przez Grupę mieszkań wzrosła r/r o 42% i wyniosła 182 mln zł brutto.
Grupa w 2013 roku wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 178,3 mln zł, czyli o 10,8% wyższe niż w roku 2012, kiedy uzyskała 160,9 mln zł. Zysk netto w 2013 roku wyniósł 15,1 mln zł i zmniejszył się o 16% w porównaniu do roku 2012. Wpływ na obniżenie rentowności miała sytuacja na rynku deweloperskim i konieczność stosowania różnorodnych promocji. Dodatkowo na ostateczny poziom wyniku netto Grupy miały również wpływ koszty wyposażenia Hotelu Mikołajki Sp. z o.o., które zostały jednorazowo odpisane w koszty uzyskania przychodu.
Czytaj również: Rosnące przychody producenta chemii budowlanej
Na poziomie jednostkowym przychody ze sprzedaży były o 16% wyższe r/r i wyniosły blisko 185 mln zł. Spółka w 2013 roku wydała więcej lokali niż rok wcześniej (410 sztuk w porównaniu do 344). Wypracowany zysk netto stanowił 8% sprzedaży w porównaniu z 11% w roku poprzednim.
„Miniony rok okazał się dużo lepszy niż początkowo zakładaliśmy, co pozwala nam z nadzieją patrzeć w przyszłość”. – powiedział Piotr Stefaniak, Prezes Spółki Inpro SA.
Czytaj również: Sprzedano Willa Syrena
Grupa sprzedała łącznie 499 mieszkań i domów brutto (w rozumieniu umów przedwstępnych), w tym INPRO SA - 443 lokale. Jest to o 21% więcej aniżeli w roku poprzednim. Po uwzględnieniu umów rozwiązanych, tzw. sprzedaż netto Grupy wyniosła 419 umów, natomiast sprzedaż netto INPRO wyniosła 373. Wartość sprzedanych przez Grupę mieszkań w 2013 roku to 182 mln zł brutto, wyższa o 54 mln zł (wzrost o 42%) od wartości uzyskanej w roku 2012.
Grupa Inpro w 2013 roku przekazała 468 lokali wobec 409 rok wcześniej, czyli o 14% więcej. Najlepszym okresem był I i IV kwartał. Grupa wydała wtedy odpowiednio 156 i 175 mieszkań. Istotny wpływ miały cztery inwestycje, które oddano do użytkowania w 2013 roku: trzy budynki osiedla City Park (B, C, D), dwa ostatnie budynki Osiedla Jabłoniowa (I i J), Chmielna Park budynek A oraz otwarcie kompleksu hotelowo-apartamentowego Hotel*****Mikołajki na Wyspie Ptasiej. Jednocześnie w przedmiotowym okresie Grupa INPRO SA wprowadziła do sprzedaży 428 lokali i domów w następujących projektach: Chmielna Park budynek B, City Park budynek E i F, Wróbla Staw domy wielorodzinne etap III, Wróbla Staw domy jednorodzinne etap D, Osiedle Leszczynowe budynek nr 13. Zakończona została także rozbudowa hotelu Dom Zdrojowy****
w Jastarni o 24 pokoje.
Czytaj również: Szybka sprzedaż działki nie musi być trudna!
W drugiej połowie 2014 roku Grupa planuje uruchomić sprzedaż pierwszych budynków z nowych projektów o bardzo atrakcyjnych lokalizacjach, m.in. w Gdańsku Oliwie przy
ul. Grunwaldzkiej (grunt zakupiony w 2013 roku od TVP SA) oraz w Gdańsku Przymorzu, przy ul. Szczecińskiej. Rozpocznie się również budowa następnych etapów już prowadzonych projektów. To powinno pozwolić Grupie Inpro na utrzymanie wysokiego poziomu transakcji sprzedaży w 2014 roku, a w konsekwencji przyczynić się do dalszego, systematycznego wzrostu wartości INPRO SA.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wakacje nad morzem Liczba postów: 82 Grupa: Trudne tema... Ja własnie zastanawiam się nad wakacjami w Chorwacji. Znalazłam nawet nowoczesny hotel blisko plaży w Sibeniku - https://www.amadriapark.com/hotel/amadri a-park-...
- Wlasny sklep Liczba postów: 15 Grupa: Trudne tema... Ja prowadze swój sklep i cały czas mnie denerwowało że na miejscu które mam przeznaczone dla klientów parkowały osoby które mój sklep omijały szerokim łukiem. P...
- Liczba Najbogatszych osób na świecie w 2015 r. nie... Liczba postów: 6 Grupa: Aktualności
- Skuteczny marketing w branży budowlanej Liczba postów: 63 Grupa: Aktualności Regularne informowanie o postępach budowy to strategia, która buduje zaufanie i zaangażowanie klientów. Marketing dla dewelopera może obejmować zamieszczanie zd...
- Sprzedam używane okna i drzwi - gdzie wystawić? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Wiele osób szuka drzwi, rolet, bram czy okien nie tylko nowych ale też z drugiej ręki. A najkorzystniej może Ci wyjść wystawienie tego na https://gieldaokien.pl...