Mam problem, chcę przywiercić do sufitu 4 wkręty i boję sie ze natrafię na jakeiś kable które zniszcze. Jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Mieszkam na czwarty, (ostatnim) piętrrze bloku i nie wiem czego mogę sie spodziewać. W pokoju nie ma puszki i nie moge okreslić jak kable biegnął. Czy są jakieś uniwersalne miejsca w których kładzie sie kable, które zasilają lmmpy na suficie (blok z płyty żelebetonowej, budowany wlatach 60 albo 70 XX wieku)? Jak sprawdzić którędy biegnął żebym na nie nie trafił?
offline lukash0214 praktykant
|
|
| |
Reklamy Google | |
offline Maximus1973 praktykant
|
W budynkach budowanych w latach 60-70, każde miejsce było
uniwersalne. Ja bym obstawiał najkrótszą drogę pomiędzy
łącznikiem oświetlenia a wypustem na suficie (czyt. po
skosie). Jeżeli sufit jest z płyt żelbetowych z otworami
to prawdopodobnie w tych otworach są poprowadzone przewody
do wypustu oświetleniowego. Drugą możliwością jest to,
ze te przewody położone są pod warstwą tynku (również
o najkrótszej drodze od łącznika). Jeżeli sufit był
wylewany to przewód może być zalany właśnie w stropie
lub jest wykonany przewiert z kondygnacji powyżej. |
| |
Reklamy Google | |
offline kot68 inżynier
|
|
| |
offline Tomek111 fachowiec
|