Mam kuchnię, w której dość dawno nie było remontu. Moje
pytanie tyczy się gipsowania ścian. Mam teraz tynk i na
to farbę. Co teraz mam zrobić? Jak zabrać się do
gipsowania. Jestem laikiem, ale chcę zrobić to sam małym
kosztem. Wiem, że nie będzie świetnie, ale na pewno
lepiej niż teraz. Proszę o porady.
Pozdrawiam
Gość: bartek praktykant |
|
| |
Reklamy Google | |
Gość praktykant |
|
| |
Reklamy Google | |
Gość: mlodszy budowlaniec praktykant |
Ja robie tak: |
| |
offline edyta.ka doświadczony
|
najpierw trzeba zdjąć tę farbę, i potem gips. Mój brat ostatnio robił u rodziców takie ściany. Zmywał wodą pod wysokim ciśnieniem i chyba z jakimś preparatem, to chyba wystarczy. oczyszczanie pod gips nie musi być aż tak dokładne jak oczyszczanie ściany pod kolejną farbę, tak? |
| |
offline KasiaW doświadczony
|
Już kiedyś pisałam w podobnym temacie :) jak u mnie robił znajomy kuchnię, to oczyścił ścianę z brudu, tłuszczu, farby itp, zagruntował i przeciągnął gładzią cekol C-45, a że nie było po ściąganiu farby dużych ubytków, to nie musiał szpachlować gipsem, wystarczyła gładź. No i na to wymarzona farba :) Czy farbę trzeba ściągać dokładnie przed gipsowaniem, to nie wiem, pewnie zależy od farby, jakąś olejną na pewno tak. No i u mnie przed położeniem gładzi znajomy jednak zeskrobał całość. |
| |
Reklamy Google | |
offline robertb fachowiec
|
Wszystko zależy od tego, jak trzyma się warstwa tego, co
mamy na ścianach i czy da się to zagruntować. Podstawowa
zasada - warstwa pod spodem musi być mocniejsza od warstwy
nakładanej. Chodzi w tym przypadku oczywiście o
przyczepność. |
| |
offline KasiaW doświadczony
|
|
| |
offline mario_kruk fachowiec
|
|
| |
offline Vincent_Vega fachowiec
|
gotowe masy szpachlowe to świetny pomysł, stosowałem je przy poprzednim remoncie jakies 3 lata temu, teraz biore sie za reszte domu i tez zapewne zastosuje, roznica jest taka, ze oszczedzasz czas, bo nie musisz mieszac gladzi no i nie pyli tak jak klasyczne, wiec jest duzo mniej sprzatania;) |