Witam jestem nowy na forum. Nie mam żadnego doświadczenia budowlanego. Budowę naszego 125m2 (użytkowej, domu z poddaszem użytkowym zleciłem ekipie w której fachowość po zimowym budowlanym dokształcaniu się przestałem wierzyć. W chwili rozpoczęcia budowy nie mogłem codziennie dozorować ekipy, najczęściej przyjeżdżałem co kilka dni, żona bywała codziennie i dokumentowała postępy aparatem. Analizując przebieg prac mam obawy o trwałość fundamentów. Otóż:. Ławy fundamentowe zostały wykonane tak: ręcznie wykopany wykop, (ławy zewnętrzne-60cm, wewnętrzne 70cm) grunt-zbity ciemnożółty piasek z glinką, zbrojenie 4xfi12mm strzemiona 6 co 25-30 cm, ułożono na podkładkach z kostki brukowej betonowej o wysokości 6,5cm- 8cm. Odstępy między podkładkami 1,6-2,1 metra. Całość zalano B-20 z pompy ale nie wibrowano betonu. Chudziak nie był dawany. W trakcie zasypywania piaskiem fundamentów (sciana fund. z bloczka 30cm szer.) odkopałem w jednym miejscu ławę. Beton był dość jednorodny. Zmierzyłem też odległość spodu ław\y do lustra wody podskórnej- 45cm. Czy ta moim zdaniem mała otulina betonu (7cm)zbrojenia od spodu ławy nie spowoduje że zacznie ono szybko korodować? Czy z uwagi na odstępy między podkładkami pod zbrojeniem -1,6-2m nie spowodowały, że zbrojenie się wygięło pod ciężarem lanego betonu i przez to pośrodku między podkładkami wygięte do dołu zbrojenie otula jeszcze mniejsza warstwa betonu?.
offline marty praktykant
|
|
| |
Reklamy Google | |
offline lukasz860910 kierownik
|
|
| |
Reklamy Google | |
offline Dariusz_JM kierownik
|
Bardzo szczegółowy opis - jak na początkującego - , ale
widać, że wiesz „co w trawie piszczy”. |
Ten post był edytowany przez Dariusz_JM dnia: 9 lutego 2012, 21:47 | |
| |
offline Więcławski kierownik
|
|
| |
|
Przeczytawszy powyższy artykuł, jestem w stanie
stwierdzić, że pisała go osoba posiadająca dużą
wiedzę teoretyczną, ale mizerną praktyczną. |
| |
Reklamy Google | |
|
Trudno jest opisać technologię (poprawnego lub nie)