Artykuły
Property Forum 2023 odbędzie się po wakacjach
Polski sektor nieruchomości komercyjnych konsumuje ponad połowę apetytu inwestycyjnego dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Jak kreować atrakcyjny rynek i utrzymać fotel lidera? Kto kupuje i inwestuje nad Wisłą? O tym będą rozmawiać goście Property Forum 2023 (18-19 września br., Sheraton Grand Warsaw). Tematem przewodnim 13. edycji wydarzenia jest atrakcyjność inwestycyjna sektora nieruchomości w Polsce, a hasłem: #PropertyInvestment. The power of Polish real estate market...
XIII Kongres Stolarki Polskiej zakończony – co działo się na Kongresie?
Trzy inspirujące bloki tematyczne, 300 uczestników i rozmowy o przyszłości branży. Za nami XIII Kongres Stolarki Polskiej, który odbył się w dniach 24-25 maja br. w Warszawie. Tegoroczna odsłona Kongresu obfitowała w dyskusje o termomodernizacji, recyklingu oraz nowoczesnym marketingu...
Jak rządowe programy i oprocentowania bankowe wpłynęły na sprzedaż mieszkań w pierwszej połowie 2023 r.
Czy w pierwszych miesiącach tego roku wrosła sprzedaż nowych mieszkań? Jaki wpływ na popyt ma obniżenie bufora ostrożnościowego przy wyliczaniu zdolności kredytowej przez banki? Czy zapowiadane, rządowe programy wsparcia przekładają się na wzrost zainteresowania zakupem mieszkań? Czy zmiana warunków udzielania kredytów i propozycje rządu mogą uzdrowić rynek?...
PGE Polska Grupa Energetyczna zainwestuje do 2030 roku ponad 75 mld zł w farmy fotowoltaiczne i wiatrowe
Jedna trzecia Polaków ocenia, że tempo transformacji energetycznej kraju jest wystarczające – wynika z badania agencji YOTTA dla Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Oczekiwania co do konieczności jej przyspieszenia, zdaniem ekspertów, wynikają z obserwowanych od ponad roku skutków zbrojnej napaści Rosji na Ukrainę oraz embarga na rosyjskie surowce. Badani są podzieleni w kwestii tego, kto powinien w największym stopniu sfinansować proces zielonej transformacji – Polska we własnym zakresie czy Unia Europejska. Branża energetyczna wskazuje jednak, że tak ogromny proces będzie potrzebował zaangażowania środków ze wszystkich możliwych źródeł...
Obecnie kredyty dla firm są nie tylko droższe, ale też coraz trudniej je uzyskać - jakie są alternatywy
Firmy coraz rzadziej sięgają po zewnętrzne finansowanie, a zdobycie go będzie jeszcze trudniejsze. Zgodnie z danymi NBP, w tym kwartale można spodziewać się zaostrzania warunków udzielania kredytów dla sektora MŚP. W tej sytuacji firmy poszukujące finansowania muszą szukać alternatyw...
XIII Kongres Stolarki Polskiej – przedstawiamy program wydarzenia
Sztuczna inteligencja, nowe programy dopłat dla inwestorów, zapowiedzi zmian w prawie prosto z Komisji Europejskiej oraz trendy marketingowe – to najważniejsze tematy XIII Kongresu Stolarki Polskiej. Program wydarzenia tworzą trzy bloki tematyczne z udziałem najlepszych ekspertów. XIII Kongres Stolarki Polskiej już w dniach 24-25 maja...
Greenwashing coraz częściej wybieraną strategią marketingową firm
Greenwashing, czyli pozorowane działania na rzecz środowiska, to domena zarówno globalnych korporacji, jak i mniejszych firm i producentów, którzy stosują dezinformację, żeby poprawić swój wizerunek. Takie praktyki mogą być bardzo szkodliwe społecznie – konsumenci, którzy nabrali się na „ekościemę”, tracą wiarę w to, że ich prośrodowiskowe zachowania i decyzje zakupowe mogą się realnie przyczynić do ochrony klimatu i poprawy stanu środowiska. Tracą też zaufanie do firm, które naprawdę dbają o ekologię. Zjawisku greenwashingu mają przeciwdziałać sankcje, które chce wprowadzić Unia Europejska...
Ghelamco dołączyło do programu Partnerstwo dla Klimatu
Ghelamco zostało członkiem programu Partnerstwo dla Klimatu zainicjowanego przez m.st. Warszawa. To kolejne z działań wpisujących się w strategię ESG dewelopera...
Raport Baker McKenzie i Polityki Insight: „Jak zaszczepić atom w Polsce”.
Pełne bezpieczeństwo energetyczne może zapewnić dopiero większa liczba inwestycji w reaktory jądrowe - zarówno konwencjonalne, jak i SMR. Realizacja zaplanowanych i zadeklarowanych projektów jądrowych będzie wymagać m.in. systemowej zmiany podejścia w zakresie pomocy publicznej i strukturalnego wsparcia agencji rządowych - wynika z raportu „Jak zaszczepić atom w Polsce”, opublikowanego przez Baker McKenzie we współpracy z Polityką Insight...
Fotowoltaika na blokach i w firmach, waloryzacja „Mojego Prądu” – co czeka rynek w najbliższych miesiącach?
2022 rok Polska zakończyła z zainstalowaną fotowoltaiką umożliwiającą wygenerowanie prawie 12 GW mocy – to aż o 67% więcej niż na koniec 2021 roku. W tym czasie wprowadzono jednak nowy system rozliczeń prosumentów, co podało w wątpliwość dalszy rozwój OZE i zmniejszyło popularność programu „Mój Prąd”. Jak wskazuje ekspert Eaton, jest to sytuacja przejściowa. W nadchodzących miesiącach fotowoltaice może pomóc kryzys ekonomiczny, waloryzacja programu „Mój Prąd” oraz nowy program dopłat dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych...