Wyszukiwarka
Data od:
Data do:
Rodzaj wydarzenia:
https://dobrymontaz.com/
Polecane wydarzenia: rozwiń

Rachunkowość zarządcza i controlling w firmach branży budowlanej i deweloperskiej
Data wydarzenia:od 29.09.2011
do 14.10.2011
Szkolenia odbędą się w Biurowcu Horizon Plaza, ul. Domaniewska 39 A lub hotel w centrum Warszawy, w dniach: 29 – 30 września 2011 r. (sesja I) 6 – 7 października 2011 r. (sesja II) 13 – 14 października 2011 r. (sesja III)


Rachunkowość zarządcza i controlling w firmach branży budowlanej i deweloperskiej zarządzanie kosztami, przychodami i rentownością projektów długoterminowych, budżetowanie, analiza odchyleń

MIEJSCE I TERMIN:

Warszawa– kod SOP11534

29 – 30 września 2011 r. (sesja I)
6 – 7 października 2011 r. (sesja II)
13 – 14 października 2011 r. (sesja III)


PROWADZĄCY SZKOLENIE:
 
dr Jacek Kalinowski – pracownik Katedry Rachunkowości Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Prezes i współwłaściciel Biura Usług Rachunkowych i Doradztwa „Finansus” Sp.j. Wcześniej doradca finansowy w firmie PAWO, a następnie konsultant odpowiedzialny za projektowanie systemów wielozadaniowego rachunku kosztów oraz systemów budżetowania dla średnich i dużych firm w spółce Rafib Sp. z o.o. Współautor takich publikacji jak „Ustawa o Rachunkowości – komentarz porównawczy” oraz „Kontrakty długoterminowe”. Autor i współautor artykułów prasowych z zakresu sprawozdań finansowych, środków trwałych, fuzji i przejęć spółek, umów długoterminowych w świetle MSR i UoR. Od 2001 roku doświadczony wykładowca czołowych firm szkoleniowych w kraju, specjalista z zakresu rachunkowości finansowej, zagadnień księgowych, analizy finansowej, informatyki oraz rachunkowości zarządczej. Twórca licznych programów szkoleniowych, prowadzi wykłady na rzecz podmiotów o zróżnicowanej strukturze działalności gospodarczej, w tym dla spółek z branży budowlanej i deweloperskiej. Autor Krajowego Standardu Rachunkowości nr 3 „Niezakończone usługi budowlane”.

 

CEL SZKOLENIA BRANŻOWEGO:

Celem warsztatu jest wprowadzenie uczestników w zakres wiedzy i umiejętności praktyczne dotyczące współczesnych metod rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej i controllingu w firmach budowlanych i deweloperskich.

 

Szkolenie zostało zorganizowane w formie warsztatu obejmującego:
1.    Część teoretyczną (wykłady).
2.    Część praktyczną w postaci ćwiczeń i zadań rozwiązywanych wspólnie na zajęciach oraz warsztatów komputerowych.

POZIOM SZKOLENIA:

Warsztat prowadzony jest na poziomie średniozaawansowanym, uczestnicy powinni posiadać podstawową wiedzę o metodach i narzędziach rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej i controllingu oraz arkusza kalkulacyjnego Excel.


ADRESACI SZKOLENIA:

Dyrektorzy, kierownicy, specjaliści działów controllingu, budżetowania, analiz, działów finansowo-księgowych oraz zarządzania kosztami i przychodami, jak również pozostała kadra menedżerska reprezentująca sektor budowlany i deweloperski.

PROGRAM ZAJĘĆ:

Program zajęć podzielony jest na trzy dwudniowe sesje:

SESJA 1: Zajęcia prowadzone w formie konwersatorium, obejmujące cały zakres merytoryczny i specyfikę rachunkowości zarządczej i controllingu w firmach branży budowlanej i deweloperskiej.

Szczegółowy program sesji 1:
1.    Wprowadzenie.
2.    Specyfika realizacji projektów długoterminowych i jej wpływ na tworzenie informacji o przychodach, kosztach i wynikach:
    •    wielookresowe ujęcie i analiza przychodów, kosztów i wyników projektu,
    •    powiązanie i dostosowanie różnych narzędzi rachunkowości zarządczej do potrzeb i wymogów działalności budowlanej.
3.    Potrzeby informacyjne zarządzania projektami a system informacyjny rachunkowości:
    •    wewnętrzni odbiorcy informacji,
    •    zakres informacji dla partnerów biznesowych (zamawiający, inwestor zastępczy, inżynier kontraktu zatrudniony przez zamawiającego) i ich wpływ na system informacyjny rachunkowości,
    •    sprawozdawczość finansowa.
4.    Podział kontraktów budowlanych na mniejsze elementy dla celów zarządczych.
5.    Specyfika kosztów w projektach długoterminowych:
    •    koszty bezpośrednie,
    •    koszty nieplanowane,
    •    koszty ogólne (zmienne i stałe),
    •    koszty sprzętowo – transportowe,
    •    koszty działalności pomocniczej,
    •    koszty sprzedaży,
    •    koszty finansowania zewnętrznego,
    •    koszty ogólne jednostki realizującej działalność projektową.
6.    Wielozadaniowy rachunek kosztów zorientowany na zarządzanie kontraktami długoterminowymi:
    •    struktury kosztów (wg rodzaju, podmiotowa, przedmiotowa, procesowa, wg działań),
    •    rachunek cyklu życia projektu,
    •    wielostopniowy i wieloblokowy rachunek kosztów i wyników zorientowany na zarządzanie projektami, pozwalający na uzyskanie czytelnych i szybkich informacji o dowolnym obszarze zarządzania projektem,
    •    rachunek kosztów docelowych, stosowany przede wszystkim w pierwszej fazie cyklu życia projektu – fazie przygotowawczej,
    •    rachunek redukcji kosztów, stosowany głównie w fazie drugiej i trzeciej cyklu życia projektu, jako część koncepcji kaizen z dodatkowymi narzędziami do realizacji długookresowego celu redukcji kosztów (np. analiza porównawcza, przeprojektowywanie procesów pracy itd.),
    •    rachunek kosztów działań, wykorzystywany przede wszystkim na najniższych poziomach organizacji projektu podlegających zarządzaniu, skonstruowany w taki sposób, aby dawał informacje o kosztach poszczególnych procesów realizowanych w projekcie,
    •    rachunek kosztów pełnych standardowych, mający zastosowanie w obszarach, gdzie wykorzystanie innych narzędzi (np. rachunku kosztów ABC) jest nieopłacalne,
    •    rachunek kosztów zmiennych standardowych – jako pomoc w analizie i budżetowaniu kosztów projektu oraz źródło informacji dla potrzeb metody EVM.
7.    Budżetowanie projektów długoterminowych:
   •    dwuwymiarowy przekrój budżetów przychodów i kosztów projektów długoterminowych,
   •    kosztorysy budowlane a budżet kosztów – podobieństwa, różnice, wykorzystanie informacji z Działów Technicznych dla potrzeb tworzenia informacji o kosztach projektów długoterminowych.
8.    Analiza odchyleń przychodów i kosztów rzeczywistych od przychodów i kosztów planowanych.
9.    System wewnętrznych cen transferowych jako narzędzie zarządzania centrami odpowiedzialności (centra zysku, centra kosztów, itd.):
   •    metody rozliczania kosztów świadczeń wewnętrznych,
   •    zasady ustalania wewnętrznych cen transferowych,
   •    wpływ na sprawozdawczość finansową zastosowania systemu wewnętrznych cen transferowych.
10.    Specjalne narzędzie rachunkowości zarządczej dla potrzeb zarządzania projektami długoterminowymi – amerykańska metoda Earned Value Management (EVM):
   •    znaczenie metody EVM w zarządzaniu projektami,
   •    pomiar stopnia zaawansowania projektu według metody EVM,
   •    podstawowe etapy zastosowania metody EVM,
   •    wskaźniki ustalane w metodzie EVM,
   •    formy prezentacji wyników zgodnie z metodą EVM.
11.    Pytania i odpowiedzi.


SESJA 2: Warsztaty komputerowe z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel cz. 1

W trakcie warsztatów wykonywane będą case study dotyczące:
1.    zasad wykorzystania najważniejszych funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel użytecznych dla potrzeb rachunkowości zarządczej i controllingu w firmach branży budowlanej,
2.    zasad tworzenia struktur kosztowych (struktury kosztów według rodzaju, podmiotowa, przedmiotowa i procesowa) z uwzględnieniem wymogów budżetowania projektów długoterminowych.

SESJA 3: Warsztaty komputerowe z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel cz. 2

W trakcie warsztatów wykonywane będą case study dotyczące:
1.    budżetowania projektów długoterminowych w ujęciu wielookresowym i jendookresowym, z dalszym podziałem na strukturę podziału pracy w projekcie,
2.    analizy odchyleń kosztów rzeczywistych od kosztów planowanych (z uwzględnieniem zasad budżetowania elastycznego),
3.    zastosowania specjalnego narzędzia rachunkowości zarządczej dla potrzeb zarządzania projektami długoterminowymi – metody Earned Value Management (EVM) w arkuszu kalkulacyjnym Excel.

UWAGA:
Ilość miejsc w warsztatach ograniczona.
O udziale w zajęciach decyduje kolejność zgłoszeń!


INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Koszt uczestnictwa w całym 6-dniowym kursie:
- jednej osoby 3900 zł + VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 3700 zł/os. +VAT

Istnieje możliwość zgłoszenia się wyłącznie na sesję I

Koszt uczestnictwa w sesji I:
- jednej osoby 1400 zł + VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1300 zł/os. +VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje:
-    uczestnictwo w zajęciach,
-    autorskie materiały szkoleniowe,
-    przerwy kawowe,
-    lunch,
-    certyfikat,
-    sprzęt komputerowy w trakcie zajęć.

Godziny zajęć:

10:00 – 16:00 (dzień I)
  9:00 – 15:00 (dzień II)

Miejsce zajęć: 

Biurowiec Horizon Plaza, ul. Domaniewska 39 A lub hotel w centrum Warszawy

Informacje:   

Krzysztof Kadlec, Anita Jańczak
tel. (022) 890 28 28/48, fax (022) 211 20 90
krzysztof.kadlec@akademiamddp.pl;                     
anita.janczak@akademiamddp.pl

Społeczność budnet.pl ma już 19356 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 234

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >